Tuesday, July 24, 2012

Ujian di bulan Ramadhan.....


Dibulan baik nie...kita harus banyak bersabar....pelbagai ujian yg tuhan berikan pada kita....utk menguji kesabaran umat dia.....tak kira ujian itu besar atau kecik .....
Dalam2 bulan ramadhan nie jugak...org2 seperti saya nie memang terlalu bz....huhuhu, itu semua rezeki di bulan ramadhan , syukur alhamdullilah.....tapi itulah masa yg ada amat terhad saya bagi saya...nie dah ramahdan ke-4....makanya ada lagi 26 hari....harap saya dapat siapkan semua tempahan seperti yg dirancang....

semalam isnin, saya terpaksa ambil El gara2 anak n en suami tidak sihat......ehmmmm en suami sgt degil, tak mau pantang makan...semua dah dibedal jer....apa yg dia kata semua betulll....sekali tue, ambik ko...langsung tak leh nak pijak kaki tue ke lantai....seret jer la.....tulah cakap kita tak mau dgr, org kata tak boleh tak boleh la.....bukan tak sayang sebab sayang la kita larang....awak tue sakit, so jaga2 la makan tue...nanti yg sakit awak jugak...huhuhu....en suami dah tak leh nak jalan disebabkan gaot menyerang gara2 tak jaga makan....anak pulak tak sihat....si ayah boleh la jaga diri...tapi si anak plak, bila tak sihat mula la semua tak kena....adoiii baju customer perlu disiapkan....saya mula stress, so jadinya saya menjahit sambil anak di sisi....time tido bernafas jugak saya...time berjaga...semput balik saya...ehmmm sabar itu semua ujian dariNya......

Bila malam plak tgh syok2 menjahit sekali tue blackout plak...dah la tgh aman cos si anak tgh dibuai mimpi selepas makan ubat...sekali tue black out...gelap gelita.....nak tak nak terpaksa la stoppp...takkan nak menjahit dalam keadaan gelap gelita....huhuhu stresssss.....

Saya berterima kasih jugak pada en suami kerana dalam saya tak dapat nak uruskan rumah 100% dia banyak membantu.....terima kasih daun keladi...nanti tolong saya lagi yerrrr...hehehe , time2 nie kain dalam bakul memang tak dan nak berlipat....terima kasih pada en suami tolong lipatkan...tapi dia lipat huhuhuu nanti la saya lipat balik....janji benda tue kosong dalam bakul....baju2 yg dibasuh pun dia tolong sidaikan....sampah dia tolong buangkan....mainan Wardina yg bersepah2 pun dia tolong kemaskan...terima kasih....tahap org lelaki kemas ko jgn xpect benda tue 100% ko suka...tetapi perlu bersyukur kerana ada org tolong buatkan...ehehehe....janji mata tak sakit....

En suami dah mula dapat jemputan utk Iftar...sana sini dok jemput...huhuhu saya maybe tak dapt nak join....masa itu emas bagi saya....dalam bulan2 ramadhan nie la berebut2 kita buat amal......saya dah kata kan masa itu emas bagi saya di bulan ramadhan nie.....setahun 3o hari jer....so marila kita banyakkan beramal dibulan yg mulia ini....

No comments: