Wednesday, July 25, 2012

Girang rasa hati....


Wah....pepagi lagi dah xcited nak masuk opis....tapi ummi terlambat sudahhhhh.....sampai opis member mgs dia el....ada kematian...takziah to my frennn....

teringat hari ini adalah hari yg dinanti2kan walaupun dah tahu dah berapa angka yg ummi dapat, tapi nak tahu jugak pengiraan dia tue.....sampai2 saya terus cal my fren tue....dia kata dia dah tgk....saya masih tunggu pc saya on...masa tak leh lagi...sementara tue berborak ngan dia....heehhehe

alhamdullilahhhh dengan apa yg saya dan kawan2 seperjuangan dapat.....girang sungguh rasa hati....rezeki di ramadhan ke 5.....saya ngan my fren nie sama2 masuk kejo...makanya tahun kami sama jer tiada beza, yg membezakan kami performance dia ngan sya...hahha saya nie kan pekerja cth...ecehhhh....

Wah! semua kawan2 tersenyum girang hari nie....masuk2 opis semua wajah ceria....heehhee, tapi ptg nie baru leh cashkan angka tue...hehehe.....tahniah juga saya ucapkan kepada kekawan yg dapat naik Band yer.....tahniahhhhhh....lepas nie kena penuh komimen pada kerja2 dan tanggungjawab anda, termasuk la diri saya sendiri...makin sayang saya ngan kerja saya ini... tempat saya mencari rezeki...tempat di mana saya bermula dari bawah....kena marah denga pelanggan adalah perkara biasa sebelum ini....hampir setahun juga saya ditempatkan di kaunter TMpoint.....dengan berkat kesabaran dan ketabahan saya ..(eceh) saya telah dinaikkan menjadi executive....permulaan gaji amatlah membuatkan saya perlu berjimat cermat utk hidup dikota yg penuh mencabar ini....tahun berganti tahun.....keluhan demi keluhan, tetapi saya tetap teruskan di sini...di company ini...walaupun ramai rakan2 telah berhijrah dengan tawaran yg lebih tinggi.....saya perlu bersyukur...kerana ada diluar sana yg mungkin kurang apa yg saya dapat, yg saya ada ketika itu....saya perlu bersyukur kerana saya masih boleh menyuapkan nasi ke mulut...perut tiada kebuluran...saya ada rumah tempat saya berlindung....saya hidup aman kerana tiada peperangan di Malaysia ini...cuma ada rusuhan jer oleh segelintir umat....

setelah 7 tahun, setelah hampir2 saya ingin letakkan jawatan saya.....tetapi saya tetapkan kedudukan saya ini dengan suara2 org tersayang terutama ibu saya...saya teruskan perjuangan saya di Company ini....demi masa depan saya dan keluarga...alhamdullilah hari ini adalah hari yg membuat hati saya girang....gembira...semoga kegembiraan saya ini saya dapat kongsikan dengan org2 yg saya sayang...lagi2 ibu saya....keluarga saya....aku bersyukur kepada mu ya allah......

ok la .....hehehehe nie nak share kerja manik saya malam tadi...lepas tue saya membongkang sampai sahur...letih sehhhhh....



....pilihan warna saya padankan dengan warna kain baju nie....ada purple n pink.....dan coklat sikit....customer nak corak crumble yg ringas....so ini la hasilnyaaaa.....




sibuk jer tau ini budak tecikkkkk....dia pun nak masuk dalam gambar.....so ummi layankan ajerrrrr....tak mau masuk tido selagi ummi tak tido sebelah dia...so sama2 masuk tido ngan ummi pukul 1.30 pg.....pukul 5 ummi bangun sahur dia pun ikut jugak bangun siap kejutkan lagi walid dia.....
...lepas tue dia suruh bukak siaran cartoon....ehmmm dalam hati tak menggantukkah dia....
accually wardina masih tak berapa sihat...tapi wardina sgt xtive....now suara dia dah serak....batuk n selsema.....demam dah kurang....apa2 pun wardina budak yg comel n bijakkkkkk...(gila poyos ummi puji anak sendiri) hehehehe

2 comments:

Afne said...

salam. tq sudi jengah blog afne.

tahniah ekk korg2 yg naik band. elna, cantik2 corak jahit manik yg elna buat :)

elna said...

thankssss....hehehe...kawan2 yg naik band la yg best.....kita band 10 jerrrr....