Tuesday, July 10, 2012

GuangZhou ..part 1.....


Kalau org kata and cerita pasal Guang zhou...ohhhh macamnie upenya.....ramai dah org kesana beli barang untuk dagangan kan kan kan means for bussiness.....termasuk la saya ke sana, saya ke sana follow my auntie yg dah beberapa kali ke sana untk beli barang catering n butik dia....kali nie dia pelawa saya samaada nak follow or tak.....me apa lagi on jer...tetapi date yg dipilih ticket mahal la pulak...nak tak nak kena jugak kos my auntie dah beli ticket...huhuhu...

ok so pada 28june - 2 july saya telah berada di tanah China....cuaca kat sana sama jer ngan kat malaysia time saya pegi....waktu pun sama jer...so tak der beza yer....hanya yg beza communication jer la....poning adennnn nak bercakap ngan org2 sana...huhhu dah la bahasa english pun kurang paham....nasib ada mr Wilson yg jadi pemandu pelancong we all...tapi 2nd and 3rd we all jaln sendiri.....so tawakal jer la....hehehe....

bertolak dr KL pukul 8.30pm.....sampai sana pukul 12.30mlm...sampai2 sana Mr Wilson dah tunggu dah....sy sampai2 sana dah letih meh....ngantukssss sgt2....gi hotel check-in sampai2 bilik me terus bammmmm penat..padahal bukan jlan kaki pun kesana ...naik kapal terbang kot...tapi saya letih sgt tak tahu kenapa....heehehe....mungkin nak simpan tenaga untuk esok hari nya we all nak bershopping kannnnnnnnnnnnnnn........


...nak check in....my auntie2 and uncle yg uruskan semua...me follow sajer.....

...sy yg dah keletihan bila sana di sana....

\
..hotel yg mr wilson carikan ok ...sgt2 ok utk we all lepak 5 hari 4 malam disana......

Day 1....

Pertama sekali kitaorg pegi ke tempat kain....means gudang membeli belah kain.....mak aiiii...semua kedai jual kain.....kat sini ko cakap nak cari apa...kalau nak cari kain kita pegi tempat kain...kat situ sebesar2 alam tempat membeli kain sesajor....tak nampak yg lain...sampai penin nak cari yg manak.....dia kat sana tak jual macam kat jakel tue....dia potong cth kain tue...n nanti ko cakap nak yg mana dia akan bawak satu kayu...kata nak borong kain kannnnn...hehehe itu baru namanya nak borong kain...ada jugak yg jual meter2 , sikit2..tapi harga lain la...mahal sikit compare ngan ambik borong...kalau camtu ko beli kat Malaysia pun boleh...hehehe....tapi alang2 saya dah sampai sini...and my auntie pun ada terima tempahan dari kawan dia pengusaha butik...so dia ditugaskan utk ambik cth/catalog kain yg dikehendaki....nanti kawan dia tue cakap jer kod mana nak...n Mr Wilson akan uruskan penghantaran yerrr.....


...sebelum we all shopping seharian...harus breakfast dulu ok.....my auntie bawa bekal dari Malaysia....kat sini selera makan makanan sana kureng sikit....makanya dari kebuluran we all bawa la bekal....kedai makan yg selalu my auntie makan tue dia buka malam jer.....so simpan perut sampai malam ler nampaknye...saya follow jerrrr...hehehe

...macam2 xsesori utk org2 macam saya nie...saya sgt taksum utk borong manik ok....hehehe


...satu bangunan macam sunway piramid nie semua jual manik n xsesori utk baju....penat ok nak jalan satu2 kedai.....masuk 2 3 kedai sudah......

..ini baru dari luar jer deretan kedai kain...belum lagi belah2 dalam tue...sepanjang2 yer kedai kain...maksud yer macam satu Bangsar tue...semua kedai kain....gilaaaa....





...antara manik yg saya borong...ini permukaan jer n satu bungkusan plastik jer.....hehehe ada lagi.....:):)




Lepas dari kedai kain n manik we all terus menuju ke tempat catering.....sambung ke Guangzhou part 2...:):):)

No comments: