Friday, November 2, 2012

xtiviti saya sebagai ibu, isteri dan wanita bekerjaya....



Wah ayat terakhir...wanita bekerjaya, rasa macam hebat gila saya....hehehe
xtiviti saya setiap hari penuh dan padat, melainkan kalau waktu cuti,public holiday,  anual leave dan yg sewaktu dengan yer....

mari kita start dari pukul 6am...

6am biasanya saya dah terjaga...sementara nak mandi n solat subuh..saya penuhkan masa ngan bermanik...ini pun kalau memang saya dah berjaga awal....

6.30am..lepas solat saya akan kejutkan suami dan bersiap2 untuk pegi hantar wardina n kerja....biasa saya tak siapkan beg wardina waktu malam...pagi nak pegi baru terhegeh2 nak siapkan bagai.......sebelum keluar rumah buat air panas dulu...kekadang tak buat pun, en suami buat sendiri...nescafe 3 in 1 jer...itu pun boleh kira berapa kali saya buat...hehehe baik sungguh saya...yelah dulu masa awal2 kahwin bila kita buatkan breakfast mana ada nak makan yer....minum jerrrr...see so jimat masa n tenaga dan dari membazir...breakfast kat opis jerrr...

7.30am ..selalu dah keluar rumah dah...hantar wardina kat ting. 6 rumah jiran...walid turun panaskan enjin kereta....lepas hantar wardina sama2 menuju ke tempat kerja...almaklum suami isteri mencari rezeki di tempat yg sama so tak payah pening2 kepala ...hehehe kalau lambat sama2 lambat kalau cepat sama2 cepat....

8.30am...bermula saya sebagai pekerja dan wanita bekerja....

1pm-2pm...waktu lunch ..kekadang makan ngan en suami...tapi lebih banyak makan ngan kawan...ehmmm tak kuasa nak hari2 makan ngan en suami....24 jam kot jumpa...acaner....

5.30pm..waktu kerja sudah tamat....i jarang balik lambat..kecuali kalau ada Budget Planning baru saya balik lewat...kalau tidak no ado balik lambat yerrr... cukup masa jer akan bersiap2 utk balik....kalau lambat karang en suami dah sound...so waktu kerja dah habis kita kena dengar arahan suami plak...syurga saya di bawah tapak kaki suami okk....

6.30pm....biasanya time nie saya dah sampai rumah dan wardina pun dah saya ambik dr rumah pengasuh...so time nie memang waktu saya dengan family....buka fridge tgk apa boleh dimasak n dimakan....kalau ada ikan keluarkan ikan atau yg sewaktu dengan yer....barang2 seperti bawang ker selalu saya dah siap2 kupas time weeked...( kalau rajin sy bland sekali)...

7.00pm...saya akan stop atau ulangalik2 dapur ngan depan TV...itu pun kalau ada cerita yg best...kalau tak der saya akan siapkan makan malam....lepas masak saya akan bersih diri dan solat...( jarang sekali berjemaah ngan suami n anak...huhuhu)...wardina kekadang ikut saya solat ataupun ikut walid dia....tapi lebih byk ikut walid dia la....

8.00pm...time nie we all akan makan malam bersama...lepas makan wajip utk kami tgk berita...dan time nie jugak selalu jugak berebut dengan Wardina ....dia sibuk nak tgk cartoon...memang angin jer kami tau....lepas belikan dia tab..hah ambik ko bapak cartoon pun hanq boleh layan....tetapi kekadang kalau dia mengada2 berebut jugak ngan kami...grrrrrr

10.00pm...masa nie walid dia dah paksa2 suruh wardina masuk tido...tapi budak tue mana nak kalau ummi dia tak masuk tido jugak....so nak tak nak saya akan tidokan dia dulu sebelum saya masuk ke bilik keje....wardina suka tido depan tv...so sedang2 layan tv tup tup dia pun dah tido termasuk la ummi dia....

12.00pm...terjaga...biasanya saya memang terjaga time nie...dah set jam utk bangun time nie kalau tertido bila tidokan anak....ini adalah masa utk saya siapkan tempahan baju utk dijahit manik....ini pun kalau saya tak letih sgt saya kan jahit....kalau saya letih memang tak lerrr....tunggu pukul 3am karang saya bangun....hehehe

3am....kalau pukul 12mlm saya tak bangun saya akan set jam pukul 3am pulak....time nie memang ok la kalau nak berjaga....saya akan berjaga hingga siang nak pegi keje.....selalumya kalau kul 10 atau 11 mlm saya dah tertido ...saya akan terjaga la pukul 3am....selalunya memang camtu la...so kalau saya set pukul 12tghmalm memang mata still berat lagi nak berjaga....time nie memang aman jer nak buat keje...tenang....idea pun datang...saya akan bermanik hingga ke subuh....berjaga pagi2 buta nie pun bila saya ada tempahan....alhamdullillah permintaan masih memberangsangkan...rezeki sentiasa ada....aminnnn

ok la itu jer nak cherrr xtiviti saya setiap hari sebagai ibu, isteri dan wanita bekerjaya....kalau waktu kerja time nak bermain dgn anak amat terhad....itu pasal kalau waktu weekend saya akan gunakan waktu yg berharga itu dengan anak dan family tersayang saya....

No comments: