Monday, April 2, 2012

buku cerita saya time kecik2 dulu....



....pagi tadi dengar hot fm...tajuk buku cerita zaman sekolah dulu....hehehehe bila itu tajuk dibincangkan terus saya teringatkan buka cerita saya zaman sekolah dulu saya suka baca ...koranag ada tak penah dngar TIDURLAH INTAN 1,2,3,4,5,6.....20....ada tak ada tak ada tak.....saya suka sangat baca buku cerita nie....dia bersiri...dalam siri tidurlah intan 1 tue dalam dia pun ada 2 3 story....ala semua pasal cerita2 donggeng jer...pastu selain cerita dalam siri tue pun ada pantun kuiz....masa kecik dulu suka pantun2 kuiz nagn adik dan kakak saya...yelah itula permaianan kami time kecik2 dulu.....tak macam zaman sekarang....hehehehe

dulu kakak saya pulak suka ngan cerita penyiasatan 5 sahabat tue...apa tajuk saya tak tahu ...itu pun bersiri jugak....zaman saya kecik dulu, mak ngan ayah saya suka bawa kami ke pesta buku....pastu mak saya pulak suka belikan kami buku kisah2 nabi.....tapi buku cerita kisah2 nabi saya tak suka baca berulang2 seperti tidurlah intan.....

bila masuk sekolah menengah...saya ngan kakak suka langgan majalah remaja, pastu dalam tue ada story novel bersiri.....dan dari situ bermula la saya ngan kakak berlumba2 baca novel...tak cukup dengan dalam majalah remaja tue...we all cari novel kat kedai buku...tetapi entah mana entah buku2 tue semua....entah mana entah mak saya simpan...yelah zaman saya kecik dulu family saya nie kerap sangat berpindah randah....nak buat camna , dah itu tugasan abah kan...we all follow jerrrr....

tapi best kan zaman kita kecik2 dulu kalau nak diingatkan balik.....

No comments: