Wednesday, April 18, 2012

OMG!


Malam nie aku tak tau nak membebel apa, nak tido tak ngantuk lagi...nak menjahit mood tgh tak der.....ok kita buat N3 luahan perasaan....accually dah lama nak buat n3 nie....tapi saya simpan jer keinginan itu...hahah boleh gitu....lagi membuat hati nie membuak2 nak buat n3 nie bila ada sorang mangkuk ayun nie kata saya nie berlagak cos kahwin dengan en suami....OMG! cerita apa yg kau buat mangkuk ayunnnnn...ehmmm biasa la asam garam kehidupan, manusia nie tak penah nak puas hatikan, dan saya tak boleh nak puaskan hati semua pihak...mana yg mampu saya buat, saya buat...huaaaa tapi tak bleh blah dengan mangkuk ayun mangkuk ayun yg buat hati saya jadi sayang pada kamuuuuuuuu semua......

Mangkuk ayun 1

mangkuk ayun nie, saya tak tau la apa masalah dia.....dengan semua org dia tak puas hati....semua org salah, dia jer yg betul, dia jer yg perfect...yer saya kena terima bcos u adalah bos.....tapi now u bukan bos i....so apa motif u buat cerita i...begitu begini...i pun tak der deal pasal kerja dengan u secara langsung ok.....cukup2 la i hormat u kos u senior.....tapi bila tahap kesabaran i dah tahap kutub utara....fuhhhh memang tak bleh bla...semoga tuhan balas apa yg u telah buat, bukan dekat i sorang tapi apa yg u buat pada semua org.....ehmmm, manusia memang begitu kan...bila  ramh...kata ko tergedik2...but bila  kurang cakap or tak ambik pot...ko kata sombong n berlagak.....ikhsss tak kuasa la i tau...
kalau i jalan2 over the sea sekali pun ada i usik kewangan u ker, takkan.....satu sen pun tak terusik...kaluu nak berjalan pegi la, tak sapa pun halang...u tue terlebih mampu tauuuuu compare dengan i...i nak pegi bercuti pun i simpan2 n berkira2 tau...and i akan pegi bila ada tiket murah...i naik air asia n firefly jerrrrr...tak mampu nak naik MAS atau yg sewaktu dengannya.....lain la u, huhuhuhu
nak dibandingkan rumah u, kereta u.....huhuhu i gi opis pun naik Myv jer...itu pun share ngan laki i...dan itu jer la satu2nyer kereta i dan family...tak derpun kereta kedua dan ketiga......so dengan apa sebab u kata i berlagak...nak kata dtg opis pakai Merz jauh sekali ...apatah lagi BMW....ehmmmm lantak la mangkuk ayun u nak cher apa pun pasal i.....i suka sgt.....lagi bertambah pahala i , terima kasih yer.....

Mangkuk ayun 2

Nie lagi sorang mangkuk ayun, ehmmmm tapi masalah i dengan mangkuk ayun 2 nie tak la kritikal mana...tapi i memang tak bleh blah jugak bila dia buat and bawa cerita yg tak betul pada i......ikhsss dah la satu tempat asal usul, family dia i kenal....iksssss i nie tak lah dibesarkan kat kg....yelah org dari pekan datang kg...sure sebenarnya u yg jeleskan...hahaha.....nak dijadikan cerita satu tempat keja plak, hah ko boleh bawa cerita ekkkkk....sebenarnya ko tue yg ada problem , cakap org plak.....kalau performance ko bagus bila2 masa jer bos atas naikkan ko.....tak payah la aku hasut bos yg ko nie sekian sekian.....bukan aku yg menentukan pun.....aku cuma hantar report yg mana bos nak jer....bila bos tanya aku jawab....tak der yer aku nak gi tokok tambah yg staff a nie camni camni, yg staff b camnie camni.....iksss tak kuasa tau....buat apa aku nak tutup pintu rezeki org....tak baik tau....bos boleh nampak la yg ko tue masuk opis awal ke lambat ker, ko buat keje ke tidak ker....helooooooooo sendiri mau ingat la.....mana yg aku boleh cover aku cover...tapi yg tak boleh tue....kirim salam jer la ek....aku pun tak der la bagus 100% dalam bab2 kerja dan kedatangan nie....tapi sama rata ahhhhh....kalau ko dengan sikap ko yg tak sudah tue, aku rasa 10 tahun ko kerja sekalipun ko di tempat yg sama jer kot....ehmmm tapi entah la rezeki tue datang dari pelbagai carakannnnnnn.......so jgn nak salahkan org lain ekkkkkkkkkkk jahat sgt ke aku nie...aku tak kacau hidup kau pun....so jgn kacau hidup aku...paham, sudah2 la ko bawak cher aku samaada di tempat kerja dan di kg.....terima kasih....

Mangkuk ayun 3...

ikhsss tak tau nak cher camna mangkuk ayun 3 nie....iksssss nie lagi satu entah apa sebab dia buat fitnah kat i.....i memang tak puas hati denga u dari i bujang ...tapi i abaikan jer apa yg u buat tau...tapi bila u buat fitnah pasal i memang i tak leh maafkan u........sampai i kena pulau bagai kan...tapi i tak kisah sebab bukan i penyebar yer...buat apa i nak takut....i pun tak hadap la nak makan nasi minyak u.....tapi i kisah bila ada yg minta collection for baby u...iksss kalau i ingat apa yg u buat pada i...tak ingin i bagi.....tapi buat apa i nak hukum anak u kan....tapi tak tahu la nak halalkan ke idak.....yelah dah la kahwin i tak dijemput ...u main select2 org pulak kan....ikhsss tak paham i......yelah u pun bukan baik sgt pun....i tahu segala kisah u.....tak sangka i, u macam tue kan.....tapi buat apa i nak ambik hal sgtkan...itu dunia u.....asalkan u bahagia.....tapi bila u kacau dunia i, memang i ambik kisah........tak rugi pun tak dapat berbaik dan berkawan dengan u.......silap haribulan u yg rugi hahaha....

Mangkuk ayun 4

Tak habis mangkuk ayun nie tau....tahu hati dia jer nak kena jaga....hati org ada dia kesahhhhh....kalau ko tak kesahhhh aku lagi tak kesahhhhh la mangkuk ayun.....i tak rugi laaaaa.....tapi malas nak ambik pusing ngan angin ko kan....kalau di kira, i yg patut marah pada u...bukan i yg dimarah dan disalahkan...oh please la.......kalau rasa diri tu bagus sangat, tak der ko makan gaji ngan company nie...duk la umah diam2, jgn campur org....nak kahwin2 la....itu msalah ko kan...jgn plak ko marah kan org pasal ko kahwin , org bawak cher ko kahwin ngan si pulan sipulan....i dah tahu lama la sebelum cher ko kahwin ngan si pulan heboh satu company..tapi malas nak ambik pusing, lantak la ko nak kahwin ngan sapa sekali pun, itu hak ko dan jodoh ko.....tapi bila ko berahsia, semua org tertarik nak tahu....hahaha kan lebih baik ko war2kan....utk mengelakkan fitnah dan gosip...aku kahwin dulu pun sama jugak tapi aku tak berahsia...kita serupa la kawan kahwin dengan org yg berstatus duda...buat apa nak malu...alah mulut org nak cakap , sekejap jer...aku lagi bangga kos aku tak kacau pun hak org dan org yg status duda nie saham dia tinggi tau...so aku kena bangga aku menjadi  insan terpilih oleh org2 yg berstatus saham tinggi nie....dah la minta tolong carikan barang hantaran dengan i, pastu buat muka tahi kan ngan i...siap perli2 i...apa tue kawan.....lain kali selidik dulu sapa yang sebarkan.....bukan kawan u sendiri ker....heloooo.....kalu i nie jahat kawan lebih dari tue i buat tau.....masa u hantar surat cuti kahwin lagi i akan porak perandakan hidup u....tapi i malas, malassss....bukan ada faedah yer pun...... terima kasih la kerana tak jemput pun...ingat diva sangat ker, ...cerita u tersebar kahwin dengan sipulan ada i heran, lantak la....tapi apa yg i tahu bukan i yg buka dan bawak cerita ituuuuu......
lain kali kalau nak org hormat kita, kita kena hormat org lain dulu...baru kita dibalas dengan cara baik.....ini dah la kurang hormat pastu nak perasan diva pulak suruh org hormat u kan.....
ehmmm tak per la malas nak cakap panjang pasal mangkuk ayun 4 nie, buat sakit hati karang.....apa2 i berterima kasih la jadi kawan i yg tak berapa nak ikhlas kan........i pun tak rugi dan tak rasa rugi sikit pun, sekarang nie kalau u tak mau tegur pun tak perrrrrrr, entah apa entah masalah u, ada i heran ....buat apa la i nak bermusuh dengan kawan2 seperjuangan......opis hour pun i akan jumpa kan...lain la kalau i dah tak dtg ke company nie.....



renung renungkan dan selamat beramal......

No comments: