Wednesday, April 4, 2012

Wardina....


dah lama rasanya tak cher pasal Wardina kan kan kan...hehehe...ok this n3 saya nak story morry pasal Wardina...

Perkambangan Wardina alhamdullilah setakad ini dia membesar as budak yg normal....syukur sesgt ke hadrat illahi....

setakad hari ini, Wardina la segala2 nya bagi kami....penghibur kami...hehehehe sekarang Wardina dah bijak macam2....kalau cakap tak usah cakap la...kalah mak nenek...cuma bahasa budak 2 tahun korang paham2 jelah kan.....ini semua pengaruh org2 sekeliling hahahha....

Hari tue kan ...mak ude dia kan duduk selama 2 minggu dengan we all....nie mak ude punya pasal la...dia dah pandai dah tau...korang tahu apa yg mak ude dia ajar ker dia.... ada satu hari tue, dia tanya mana minnie dia ke apa ke tanya botol dia...pastu ada ker patut mak ude dia tunjuk lubang hidung mak ude yg lawo tue....dia pun geram ahhh ...sampai merunguttt ikhssss mak ude nie...

pastu lepas dari tue esoknya la kan, sy tanya dia ...masa tue nak buat susu dia...sy tanya 'wardina mana botol susu wardina nie ummi nak buat susu...' boleh plak dia kata ..ummi niee...sambil tunjuk lubang hidung dia...amboiiii...MAk UDEEEEEEEE...apa ajaran yg telah ko berikan pada anak buah ko hahhhh....

Dia kalau geram ker apa ker ngan seseorg....cth macam geram ngan ummi dia....boleh dia kata poyo la ummi nie....kalau dia geram ngan walid dia, walid dia pun kena poyo jugak.....kekadang  dia cakap kecoh....ngan sesiapa jer la...hahahaha....itu saya akui ajaran saya...kekadang kalau saya geram ngan marah ngan sesorang saya cakap macam tue....hahaha lagi2 kalau tgh drive....pemandu2 yg tak berhemah nie kan...bikin saya geram jer...so terkeluarla perkataan poyo....nak kata sial lagi la kan ...so perkataan poyo tue lebih sopan...hahaha kan lebih elok sebut YA ALLAH...dan perkataan yg sewaktu dengan yer...tapi itu la...huhuhuhu

Sekarang Wardina rajin tolong saya masak...hahaha ummi dia nie bukan rajin nor masak yer...boleh dikira dalam seminggu berapa kali dapur tue berasap...hahaha, semalam sejuk jer saya dengar bila wardina cakap.....ummi nak buat apa...saya pun jawap ummi nak masakkkk...pastu dia jawap...ooooo masakkkk, eimannn tolong ummi masakkk yerrr.....eh tak payah la...wardina tgk jer laaa...tak perrr eimannn dah besarr, leh olong ummi.....*** iks ini budak ada jer dia nak jawapppp......pastu bila saya ambik bawang n sayur dah potong...'tak per tak per, eimannn nak buattt....'
ehmmmmm........pastuu saya suruh dia basuh pinggan....mak aiii laju jerrr...yg bijak yer tue dia pegi ambik kerusi dia, panjat atas tueee....habis lenjan basah baju dia....ini basuh baju ke basuh pinggan...malas nak cakap banyak kan...saya layankan ajer la..lagipun mood ummi petang semalm tgk baik...hahahaha
kebetulan masa tue walid dia tak der kat umah, so dia boring tgk tv sorang2 tue dia tolong saya kat dapur....

masa dah habis tolong tue, walid dia sampai.....walid dia marah la ke dia kosss habis basah semua baju....pastu boleh dia jawap sambil bersunggut tak puashati pda walid dia..." ikhsss walid nie ecoh la....oyang tolong ummi....poyooo la alid nie...' sambil hentak2 tak puas hati...saya pelik apahal kan....rupanyer walid dia bising ke dia.....walid dia tanya pada saya apa dia cakap, tak paham...terpaksa ummi jadi jurubahasa pada walid.....

pagi2 dah pandai mandi sendiri nak gi umah kakak (pengasuh)....tahu jer lakan budak besar dia mandi sendiri macamana kan....siram depan jer, belakang tak kena...hehehe, pakai syampu la, nak pakai sabun la, nak gosok gigi la....macam org besar jer lagak yerrrr....

pastu bila kita bersiap2...dia pun sibuk jugakkkk....pakai jel macamana walid dia pakai...adoiiiii, pakai lipstik...pakai cream dan segala2nya la macam ummi dia pulak....mengalahkan org nak gi opisssss....

Agaknya kalau dia sekolah macanmana yerrr........kalau balik kg nenek kat tg karang....kalau ada sepupu dia danish tue...nenek dia boleh nampak perbezaan pembesaran budak lelaki ngan perempuan....perempaun nie nampak cepat sgt kedewasaan dia compare ngan lelaki.....walaupun danish tua 6 bulan dari wardina tapi wardina banyak benda yg dia boleh buat dari danish....now wardina dah mula tak mau pakai pampers...ini permintaan dia....mungkin dia nampak danish dah mula tak pakai pampers, tu dia pun nak follow jugak tue kot...........






2 comments:

jaja_NorLiza said...

nice blog...i like...geram tgk si cilik wadina yg comel! i follow!

Ummi Wardina said...

thanks jaja....