Thursday, February 16, 2012

WARDINA SEKARANG......


Hari nie Wardina dah 2 tahun 2 bulan 18 hari.....kesian dia today dia tak berapa sihat...kalau u all follow my blog dari awal...Wardina jarang sgt demam...kalau demam pun tak lama, org kata demam nak pandai....kali nie saya tak tau la pulak...nak pandai apa...harap2 tiada la perkara yg diluar jangkaan sy...harap dia sihat walafiat lepas nie....dia la permata hati saya,

Sekarang nie macam2 dah perkembangan dia selari dengan usia dia.....nak senarai satu persatu panjang sgt pulak nanti....Yg paling saya suka bila time dia gaduh ngan kita....lagi saya sakat lagi saya suka tgk dia....lagi2 we all suka sgt layan dia bila dia gaduh ngan we all...

Ada time kat Bandung tue...b4 this walid dia tak tahu ppun perangai dia bila kita larang sesuatu benda dia nak buat...macam hari tue , walid dia tak kasi dia panjat apa entah, masa tue saya tgh sibuk cari baju dia kat Anakkecil....
Walid: jgn panjat Eiman...nanti jatuh....
Wardina: panjat jugak tak peduli larangan walid dia...
Walid: jgn sambil tarik dia...
Wardina : ikhsss (nada marah)...oyo la (poyo) alid nie....ecoh (kecoh)/.....sambil berlari nanggis2 manja dptkan ummi...
masa kat ummi tuk dok membebel jer dia ke walid dia...sambil jerit2 macam org jaduh....
'Tak mau awan alid (kawan walid)...alid oyo...ecoh jerrrr (kecoh jer).....ikhssss..."...

auntie ngan uncle gelak jer....tgk telatah dia....

bila ummi tanya..wardina nie kenapa...marah sapa nie....dia jawap....alid tue...ecohhh jer...oyokan ummi alid ....ehmmm marah  la tue ngan walid dia...walid dia pun jawap balik tak mau kawan sudahhhhhhh....macam budak kecik jerrrr...heheehhe layannnn jer laaa anak sorang nie punya perangai...hehehe dia la penghibur hati kami.....

pastu kekadang dia nie ada masa sopan jer cakap...berbudibahasa....agaknya nampak we all buat...bila ada sales person kan ajukan barang org apa bagai..if kita tak mau kan kita akan cakap...tak per tak per...terima kasih...sambil tunjuk tangan tak mau.....
dia pun buat benda yg sama...bila ummi tunjuk sesautu bneda samaada dia nak ker tak atau nak tolong dia......dengan spontan dia jawap...tak per tak per ummi trima acih...sambik tunjuk kan tangan dia tak per tak per....

Kalau ambik sesuatu barang pemberian org terus cakap terima kasih.......

tapi kalau dia marah n nak sesuatu benda ..dan dan tue jugak dia nak tak boleh nanti2...dan kalau kita tak turutkan apa permintaan dia time tue...mak aiiii merajuk n melalak dia...hanya tuhan jer yg tahju...........

Sekarang nie wardina dah boleh saya boreakj macam dia besar jer budak tue...heheheh.....dia lebih rapat ngan saya compare ngan walid dia.....walaupun saya nie suka marah dia....tetap cari ummi bila tido....

hari tuekan saya ada tinggalkan dia satu hari ngan walid dia cos sy ada class...boleh dia merajuk kehilangan saya...menanggis nak ikut ummi ...walaupun masa tuie dia ikut jln ngan walid dia, saya pegi sorok2...balik2 umah ummi dia tak ada...harus la kehilangan kan....saya balik2 jer terus dekat ngan saya kehulu kehilir...takut ditinggalkan lagi...hahahah

Rajin tolong saya bila saya sibuk menjahit.....kiranya dia dah pandai la pembaris tu utk apa...peta ukur tue utk apa...hahahah gunting jgn kira la....takut sy kalau dia dah pegang gunting...silap2 kain customer saya dia gunting...jarum n benang pun dah dah tahu function dia...hari tue saya nampak dia pegang jaraum tgh nak masukkan benang...mak aiiii....budak nie.....budak nie cepat jer dia belajarkan melalui penglihatan dia....

sekarag nie sibuk jugak dia nak gi sekolah kalau dah pegang beg sekolah dia tue.....ehmmmm en suami kata tahun depan la hantar dia ke sekolah main2....hehehehe

panndai sudah gaduh ngan wlid dia berebut nak tgk tv...sorang nak tgk boboiboy/cartoon...sorang nak tgk bola.....boleh?....walid dia decide nak belikan dia ipad...main la ko ipad tue....amboi...anak2 sekarang....tak boleh bla....ipad di usia 2 tahun....huhuhu saya 20 tahun baru dpat laptop....itu pun puas pujuk atok ko nak beli laptop...dapat loan pelajaran baru boleh beli...kalau tak pujuk la selagi tak dpt...hahaha

ok la sampai sini dulu...Wardina dah terjaga.....

No comments: