Tuesday, February 14, 2012

Vacation 1/2012....Bandung+Jakarta


Ingat kalau ayah mertua saya masih tak sihat, saya ngan en suami nak cancel trip nie...alhamdullilah segalanya berjalan dengan lancar.....

Selesainya tahlil hari yg ke-3 , plan untuk ke bandung yg telah dirancang tahun lepas bersama teman2 berjalan seperti yg dirancangkan....

Flight asal telah bertukar waktu....diawalkan 15min....so awal2 pg kami perlu berada di LCCT....en suami saya nie suka siap2 awal...huhuhuu jadinya pukul 3am saya ngan wardina dah terpacak di LCCT....huuhu terima kasih pada mak & abah cos tolong hantarkan ke LCCT awal pagi tue....

Saya family yg sampai awal di LCCT....lagi 2 pasangan masih dlm perjlnan.....kami pergi dalam 3 couple gitu...marlina & husband, fara & husband...sy jer husbnad & anak....

kali nie saya plan betul2 mana mau pegi....hotel segala bagai kami cari sendiri dgn kos yg paling rendah...hahahaha...pak supir pun saya dapat from blog filla....10q filla....

Sampai2 jer di Bandung, kami terus ke hotel...nak check in masuk bilik tak dapat cos bilik belum siap...makanya kami hanya tingglkan bagasi sajer....lepas tue kami terus ke Pasar Baru...Pasar Baru, baru jer buka...hahahaha flight kami sampai awal ...so sgt bagus la, tak rugi masa kami......

Sampai jer kat pasar baru tue....kami cari port tuk isi perut kami.....ada satu gerai tue, ayam penyet dia sgt sedap.....saya suka...so terus pegi ke situ....dia org hanya ikut saja saya n en suami....perut lapar doh...



Kedai pebret sata tue ngak buka lagi.....huhuhu kena la makan kat gerai yg berhampiran....not bad jugak nasi ayam penyet dia......


...tersengeh macam kerang busuk jer anak ummi nie ....time makan memang la....

..pelbagai jenis air ada....

...tempat basuhan tangan...org kata koboan....hehehe

...air dia yg sgt masam....terbaikkkkkk....


...ayam dia sgt PEDASSSSSSS.....


Lepas makan, teruskan operasi jelajah Pasar baru....time to shoppingggggggggggggggg........






...ummi sibuk shopping...si anak sempat dapat kawan .....macam2 dia borakkan....entah apa entah wardina borak ngan budak nie....sorang bahasa indon sorang bahasa KL....hahahaha....mula2 wardina beli air ngan ayah dia...lelama jadi kawan pulak dengan wardina ...bosan kot tunggu ummi shopping ngan kawan2....


..hehehe berpusing2 cari kedai kakak nie....rupa2 nya tersorok sikit...kakak noie boleh kenal saya lagi.....hehehehe, siap main ngan wardina lagi...time dulu dtg wardina kecik lagi...kali nie dah besar n banyak mulut nya....ceriwis katanya....hahahah....banyak jugak borong ngan kakak nie....hehehe dia kasi special harga pada sy....dan katanya kalau hendak buat dagangan boleh saja dengan dia....huhuu ngak bu, sy dtg bukan utk dagangan ...saja2 ingin beli utk teman2 ....baik sungguh kakak nie...i like....nanti kalau saya kembali lagi of cos saya cari ibu lagi yaaaa.....sampai ketemu ya buk....

dah penat shopping di Pasar Baru....kami terus ke Jln Riau....setiap outlet yg ada kat Jln Riau kami masukkkk......waduh2 capek banget .....

lepas makan malam terus balik hotel.....kalau ikutkan boleh lagi utk pegi satu lagi factory outlet...tapi kerana kecapekan banget....terus balik hotel....anak saya pun dah letih...kesian diaaaaa....


waduh gambar hotel kami duduk tak pulak saya ambik gambar....tapi memang cantik ok, hotelnya baru....harga pun berpatutan, semalam lebih kurang RM112...saya book melalui booking .com.......
nie gambar saya ambik dalam google yer....







...lagi satu...dia ada sediakan breakfast....menu dia memang marvelussssssssssssssss wa cakap lu.....laki saya makan sampai berpinggan2 tambah....dia kata bekalan tenaga sampai tengahari...jimat masa utk berenti makan.....hahahahaha





No comments: