Wednesday, February 22, 2012

Seksyen 7 Shah Alam dah banyak berubah.....


Semalam lepas kerja nak pegi cari kain, kami pegi cari kat shah alam....ingat nak ke Jakel sahaja , sekali euro moda ada bukak baru kat situ jugak, belakang sikit dari Jakel....mak ai persaingan Jakel tue....besar nak mammmmm------s.....ruang yang luas, nak shopping pun seronok jerrrr....tak serabut sgt....harga pun lebih kurang jakel...rasa lagi best kot...tapi entah la, itu pendapat sy.....hehe:):)....

dah beli dan bayar bagai, sekali tue ada isi form tuk jadi ahli euro moda...ada diskaun kalau pakai kad nie...wah harusss.....cos saya rasa kain2 kat situ cantik2.....gila ummi tau....tapi saya pegi cos nak cari kain buat lining jer...utk customer saya....

lepas pegi tue sajer jer la jalan2 kat area tue....yer walaupun ini dah kali ke berpa entah saya pegi ke situ , tapi perubahan dia memang sgt ketara compare masa  zaman saya belajar dulu...jauh sekali....kalu dulu weekend tak la sibuk org nak ke iCity tue kan...sekarang weekend kat sana sgt sesak....dulu kat situ mana ada apa2...jalan nak ke rumah sewa pun teruk.....dia tak buat tar lagi, masa saya mula2 duk sana....sekarang banyak sgt bangunan...rumah pun dah banyak...jalan shootcut nak ke JJ pun dah banyak kedai n rumah...tak teruk macam dulu....fuhhh banyak kemajuan la.....pintu belakang Uitm pun dh macam pintu utama ...sekarang dah tak panggil pintu belakang kot....dulu pintu tu kecik jer kompare nganpintu depan....sekarang dah lain.....

Rindu la ngan kawan2 Uitm saya , rindu jugak ngan zaman study saya...rindu jugak nak makan laksa penang yg kat lori tue...dulu lori laksa peneng n cendol nie betul2 duk kat lampu isyarat tue ...sekarang tempat tue dah ada pizza hut dan dan ada stesen minyak...pastu depan sikit tue dah ada kedai perabot....oh saya rindu ngan laksa abang lori tue....sedapppppp.....sampai we all minta resepi dia tue....boleh kata hari2 la lepas balik class ker mesti singgah....sampai abg tue pun dah kenal keta kancil saya dari jauh....heheeh sure saya dan kawan2 saya mai dtg .....dulu mana ada banyak sgt tempat makan compare sekrang nie....paling2 we all gi kat khalifah or hakim....belakang Shell sek 7 depan tue....

Masa dulu2 lagi tempat nie hutan sgt....yelah dulu masa dtg rumah makcik saya kat sek 2 tue....itu la  kawasan perumahan  yg hujung sekali sebelum nak sampai Uitm....sekarang mana ada.....belakang tue semua rumah n kedai dah.....dulu semua tue ladang kelapa sawit n hutan tauuuuu.....tak sangka sek7 sekrang luas dan banyak rumah n kedai2....

No comments: