Thursday, February 16, 2012

Bandung + Jakarta...part 4


hari ke-3 kami disana, we all bertolak ke Jakarta....sajer jejalan ke sana pulak...my fren nak sgt gi jakarta...alang2 dah sampai sanakan harus la jejak ke Jakarta...nie pun  cos nak gi Hard Rock....perjalanan ke Jakarta memakan masa 2jam ...tapi kalau jem 3 jam pun tak tentu lagi boleh sampai...tahu2 jer la kesibukan Jakarta....macam Kl jugak la,...tapi dia lagi la sibuk....tetapi we all bernasib baik....sampai ke Jakarta tak jem sgt...so trafic kami berjalan dengan lancar....kami bertolak ke Jakarta dah tengahari sikit...lepas kami pegi ke Pasar baru n cari satu butik nie...apa entah nama dia....pesanan dari adik kawan saya nie.....

Pegi Pasar Baru agian kos nak cari barang lagi...hahahah.....n jugak nak tukar duit lagi....boleh gitu.....
Kat Jakarta tak pegi mana2 pun just gi Hard Rock n jalan2 kat mall jer....we all lepak kat mall sampai2 tgk remaja2 kat situ...sgt cantik...macam pelakon sinetron jer semua....kebetulan kat Hard Rock ada show...n kat luar mall tue pulak ada konsent....so macam2 ragam la kan ....

pegi makan n than balik hotel...esok mau balik semula ke Bandung balik....flight pukul 3.45ptg...tapi tahu jer lakan  en suami mesti mau sampai awal ke airport.....takut keluar dari Jakarta sgt jem...itu menurut pak Ratno....

kat airport macam2 drama berlaku...hahahaha lawak pun ada , apa daaaa.....
cerita dia gini...hehehe saya ada tolong ambikkan pesanan kawan saya nioe...card wedding adik dia...saya pun dengan rela hati tolong la kan...org minta tolong, esok2 kita pulak minta tolong ngan org...mana tahu....masa tue tak terfikir n terbayang kad kahwin dia macam mana, masa ambil tue baru la tahu...mak ai boleh tahan....

dlm hati saya takut terlebih jer nanti...tapi sedapkan hati saya ada ambik extra baggagekan so tak risau sgt...sampai2 airport saya suruh husbnad timbang all bag we all.....saya tempah ticket untuk 7 org ...n ada mopre than 100kg....bila dah kurang sorang koz Zaman balik awal...still ada lagi 125kg...wardina saya book 15kg....so saya rasa dah cukup dah la kan...ngam2....masa en suami timbang tue saya tak follow dia ngan husband my fren nie....boleh dia timbang  n inform ngan saya ngam2 ...means if bag ko 18.++ dia genapkan 20kg...so bila nak masuk kotak cad tue dah tak cukupla kan....huhuhu saya dah cuak....kos beg we all dah ngam2...kalau nak sekali kotak kad tue kena extra caj...OMG....1kg dia caj 125k rp....kotak tu 30 kg....so kira2 kena bayar dlm rm1k++...mana nak cari nie....duit dah ngam2.....counter tak terima duit rm...kalau ada rm pun mana ada sampai 1k.....aduiiii saya call kawan saya nie...how to resolve this problem....

Siap nak tinggalkan kotak tue n hantar by courier jer.....kos dah tak cukupkan....huhuhu, sy sgt stress time tue...dah la kena marah ngan en suami...adoiiiiiii.....pandai2 ambik pesanan org....iksssss, anak saya entah kemana time tue, nasib ada my fren leh tgk2kan wardina...sampai dikatakan anak dia...hehehehe

saya sibuk bermsg ngan kawan saya nie macamana...siap cari org nak tinggalkan barang tue bagai la...n macam2 lagi la...masa nie belem check in lagi.....kalau boleh nak settlekan problem nie sebelum nak tinggalkan Bandung....bila dah selesai urusan nak tinggalkan kotak tue dekat sorang pemilik kedai nie...n serahkan kat dia utk urusan penghantaran....saya tawakal jer...itu jer yg termampu saya dapat tolong kawan saya nie....saya tak dpt bawak balik kad kahwin adik dia.....

Berulangkali saya tanya en suami berapa semua berat baggage ...cos kalau boleh mana yg boleh carry...saya nak carry.......pastu saya fikir kita ada 125kg...kalau ngam2 ...mak ai byknya we all shopping...saya macam tertanya2 betul ker nie.....ok la saya biarkan persoalan tue berligar2 di kepala otak saya nie.....

time check in tue....saya kat belakang en suami...betul ker berat semua tue memang dah ngam2....nak tanya lagi sekali ke dia, takut kena marah lagi sekali....kawan2 sy pun tergelak jer tgk drama saya laki bini...hehehe
lepas jer beg terakhir ditimbang ...sy rasa macam NAKKKK dush dush dush jer ke en suami....berapa mate dia dpt time sekolah dulu...adoiiiiiii...tak reti pengiraan tambah ker....korang tahu saya ada 20kg lagi extra.....masa nie tak tahu la nak cakap apa lgkan.....sy terus ambik kotak tue balik n selamatttttttt di check in.........DAH SELESAI.......segala permasalahan tadi dh selesai....tak boleh percayakan lelaki 100%....barang tue pun dah selamat diserahkan kepada bakal penggantin....sia2 jer kena marah ngan en suami...sy redha...hahaha dlm hati tuhan jer tahu...tapi i maafkan u....tak per lain kali buat lagi...

1 comment:

Roziana Bt Mohd Shoib said...

Saya pembaca blog awk.. .. Ni email saya  roziana@mohe.gov.my / aidiyana84@yahoo.com

Rgds,
-YANA-