Monday, February 13, 2012

Cuti lama di bulan Feb.....

.....Lama betul saya cuti ...start dari 31 Jan 2012 hingga 12 Feb2012....hari nie baru masuk opis....ingat nak sambung lagi cuti ehsan...tapi udah2 la...karang lemau pulak saya kan kan kan....

saya ambik cuti ehsan utk 2 hari saja....sebelum cuti ehsan saya ambil EL...cos ada hal urgent utk diselesaikan....ehmmm ayah mertua dicaj dari hospital hari isnin petang...pastu En suami rasa esoknya nak ambik cuti...rasa masa perlu ambik....so saya mengikut perintah....1 Feb pulak hari wilayah.....

balik dr hospital petang isnin abah sihat...cuma masih terbaring tak bermaya....masih boleh berkata2 cuma tak jelas ....minum susu pun kami still bagi sehingga la petang rabu lepas asar.....hari selasa tue abah ok lagi....macam2 dia nak makan...tapi abah tak boleh makan hanya minum susu jer....kesian saya tgk....tapi nak buat macamanakan.....

Hari rabu walaupun saya cuti saya ada urusan lain perlu diselesaikan.....giliran kak lang utk jaga abah hari tue....pagi tue abah macam biasa....lepas bg abah minium susu abah terus rehat....tapi kali nie abah byk diam..tak macam semalam ...abah banyak tido dan rehat......

Lepas balik dari urusan...mak ngan en suami pulak pegi bank...time minum abah kul 3.00ptg kak lang bagi macam biasa.....nanti pukul 5.00 bagi lagi dengan makan ubat sekali...tapi...time petang nak kasi tue...abah dah tak bg respon....:(:(:(;(....masa nie mak panggil2 pun abah tak banggun dari tido....masih bernafas ..tapi tak bg respon bila panggil nama dia....bila saya pegang tanggan dan kaki abah...rasa sejuk semacam....masa tue saya dapat rasakan mungkin tak lama hayat abah...terus saya panggil en suami utk bacakan apa2 yang patut ditelingga abah.....dan saya cakap ngan mak ..kita panggil semua berkumpul.....kak lang pulak baru jer balik.....

saya call sorang2 anak2 abah.....lepas call saya ngan wardina duduk di sebelah abah utk bacakan Yassin.....saya pegang tangan abah ...sejukkkkkk....en suami bukak mata abah...saya teringat kata2 mak akan tanda2 disaat2 akhir...masa tue sy insaf...setiap insan akan melalui ,,,yg hidup akan mati, hanya amalan sahaja yg dibawa nanti....

En suami call ambulan utk menentukan keadaan abah, tapi bila dah call ambulan harus la dibawa ke hospital kan....saya redha dah itu kehendak en suami utk bawa abah ke hospital....saya di rumah tak putus2 bacakan abah yassin....anak cucu abah ramai dah berkumpul dirumah....malam tue saya menantikan panggilan dari kak achik, cos dia dan family jaga di hospital dengan mak....tepat pukul 1.05am (khamis) telefon rumah berbunyi....panggilan dari kak achik yg menyatakan abah telah kembali ke ramatullah tepat pukul 1.00am....

Al-fatihah....

No comments: