Friday, March 16, 2012

Tak masuk dek akal....

....gila ker aper hah....rm700...gila banggang..only utk satu kerja jer ko dibayar rm700...kalau nak suruh jaga anak n kemas umah rm1400...gaji CSR kat tmpoint pun tak sampai gitu tau baik jadi amah....gila haper entah ...wahai rakyat malaysia...sila gunakan hak hak anda...jgnla sokong ngan ini undang2...nak mampus ker apa....kalau dia duduk ngan kita, duit sewa rumah bagai tue semua tak yah bayar...means bulat2 dia dpt rm700 tak yah tolak apa2 pun....saya rasa kalau org2 ader2 boleh la ...kalau org yang tak ader2 yg macam saya nie...duit gaji bulanan walaupun ribu riban tapi ader tanggungjawab yg perlu disettlekan....contoh hutang PTPTN....yelah sah2 pelajar2 dimalaysia nie kuar2 study jer sure dah dibebani hutang after study...betul tak....macam saya la...hahaha....

habis camna tuh kalau nak bayar mereka2 nie dengan rm700 utk jaga anak jer....kalau dia org buat kerja sgt bagus tak per....ini masyaallah...cuba jer la lihat apa yg terjadi...mana amah telah mendera anak2 majikan mereka....adoiii tatutnya.....malas nak cakap banyak...

saya sebagai rakyat malaysia amat tak setuju dengan kenyataan ini dimana mereka dibayar rm700 utk satu tugas kerja sajer....coii betul la....

perkabaran di pagi jumaat yg membuatkan hati rakyat malaysia semua tak puas hati....saya rasa mejoriti....panggilan di hot pm pun semua bagi feedback yg -ve...ya saya sokong sgt....mari la kita rakyat malaysia utk boikot jgn ambik amah rakyat indon ...dah la mereka nie suka nor bagi pandangan -ve pada kita...ada pulak hati tue nak suruh bagi upah yg sgt mahal....pegi mam... ler

No comments: