Monday, March 19, 2012

Nak minta tips from ibu2.....


As'salam semua...sihat....mudah2-mudahan semua sihat2 belaka yer....saya alhamdullilah la....
sekarang macam2 dengar dalam berita perkara yg ngeri....huhuhu pasal pembunuhan la, pasal pemculikan la...lagi2 yg melibatkan org yg tersayang disisi kita....xspecially anak...huhuhu saya minta dijauhi dan dilindungi olehNYA.....

Ya allah macamana la kan perasaan org2 yang mengalaminya...saya yg dengar pun rasa sayu dan ngeri sgt2...niekan pulak yg berdepan dengan situasi tersebut....tak tahu nak gambarkan la....saya mohon pada Allah S.A.W..agar kita semua dilindungi ....

Actually itu bukan tujuan sebenarnya berdasarkan tajuk tue hah....rasa mukadimah saya macam sopan sangat...entah tetiba pagi nie saya rasa sayu sgt bila dengar berita2 nyg ngeri berlaku disekeliling saya ....
Pagi tadi time 3am ...saya bangun utk buat kerja2 sampingan saya.....macam biasa bila saya bangun jer dari tido sure saya akan peluk cium anak kesayangan saya tue ...Si Wardina...

Satu saya buat begitu cos saya sgt sayang ngan anak saya nie....of cos la kan semua org macam tue jugak...hahah poyo jerkan...macam ummi wardina jer yg ada anak...hahaha...yer la dia la satu2 yer anak saya buat masa nie....tak tahu akan dtg...kalau ada rezeki alhamdullillah....

kedua, saya rasa ralat sgt cos Wardina lately nie sellau kena marah ngan saya...cos sometimes perangai dia betul2 menguji kesabaran saya...tanpa sy sedar, saya telah marah dia.....kesian jugak ...tapi nak buat macamana....huhuhuhuhu ada terbaca dalam mana artikel tak....nak ajar anak perlu guna psikologi...huhhu tapiiiiii....huaaa tak jadiiiii....perangai dia makin mengada2....adakah dia terlalu dimanjakan sgt..cos dia tiada saingan?....oh no....entah la.....

Pagi tadi time saya sibuk2 buat kerja tetiba dia muncul sebelah saya....ok lagi , dia duduk sebelah saya n tgk apa sy buat.....bila mata dia segar jer...mulalah mulut saya pun turut bekerja sama.....adussss...mula saya tak kisah sy still leh control and monitor ...kalau2 dia pegang benda2 yg tak sepatutnya....sekali saya larang dia still dengar....dua kali ...tiga kali....ummi kau naik minyak ...huaaa...jiran mesti marah , apa la anak beranak nie dok bisingkan....nak la subuh2 sapieeee....

yang buat saya marah sgt2 bila dia dah pandai buka suiz mesin dan jahit....kus semangat....saya takut tangan dia terpotong jer ngan mesin jahit tepi tue....adoiiiii......dah kena bantai ngan ummi tak pasal2...dah la malam sebelum tue pun kena bantai jugak ngan ummi cos dia main baling2 nasi....entah apa entah perangai dia sekarang nie....nak perhatian lebih ker? huh walid dia pun dah tension ngan kerenah dia....

tapi kekadang kalau dilayan lawak jugak....hehehe kita dah jadi macam budak2....

korang ada tak tips macamana nak berhadapan dengan anak2 yg macam nie.....guna psikologi pun kekadang tak jalan....nak marah selalu pun tak elok jugak...lelama ummi yg tension dan darah tinggi pun naikkkkkkkkk.....lepas sembahyang selalu jugak usap2 kat kepala dia agar dia dengar kata ( cos dia kalau ummi sembahyang suka kacau ummi dan duduk di depan / sebelah ummi)....


No comments: