Tuesday, March 20, 2012

Dimalam yang hening....


....Sunyi yer malam nie.....walid Wardina tak ader....gi Kuantan , tinggal wardina ngan ummi jer...nasib mak uda ada, teman kan we all.....hehehe, mak uda ada nie pun cos nak tolong ummi , hehehe nasib dia ada leh membantu....wah macam banyak nor keje ummi kan sampai perlukan mambantu...hehehehe

Hari nie ummi balik lambat, meeting habis kul 6.30ptg....byk issue berbangkit...dari meeting ngan group finance terus berlanjutan dengan meeting Division....kalu fikir pasal keje memang tak penah habis, dah lumrah kan keja makan gaji...hehehe kalau keje sendiri pun macam tue jugak kan....hahahaha semua sama  jer, apa yg penting perlu sentiasa beringat kepada NYA.....dan lebih penting kita kerja nie perlu la ikhlas....jgn nak ungkit and pertikaikan gaji dan kerja sesorg itu....semua rezeki itu dtg dariNYA....perlu hormat menghormati antara kita, jgn ada rasa irihati atau yg sewaktu dengannya.....setiap apa yang berlaku telah dirancang olehNya....perlu sentiasa bersyukur dan berdoa dariNya....jgn menganiaya org lain...doa org teraniaya nie selalu termakbul tau...ingat tue...sebelum kita nak salahkan org lain tgk diri kita dulu...jgn terlalu sombong dan takbur rasa diri hebat sgt...setiap kelebihan ada kelemahan, setiap kepandaian ada kebodohannya, setiap kekayaan ada kemiskinan, setiap kesihatan ada kesakitannya, setiap kebahagiaan ada kesengsaraannya....
Dalam banyak2 unit saya bekerja di company nie, terus terang saya katakan unit sekarang nie banyak betul cabaran dan ujian dia.....dari setiap sudut la....tapi saya malas nak fikir dan ambik pusing sgt....layan kan ajer la....baik buruk pun dtg dari kita....mana boleh kita mampu buat kita buat, yg tak boleh kita buang jauh2...kita tak dapat puaskan hati semua pihak, setiap perhubungan dan perbuatan itu perlu jujur dan ikhlas, setiap yg berlaku ada hikmah disebaliknya...ok kita renung2kan dan selamat beramal...lupakan perkara yg berlaku hari ...esok kita perlu menjalani cabaran yang lain pulak.....

Hari nie Wardina kena marah lagi  ngan ummi, me tak tahu la kenapa ngan dia lately nie....perangai dia sometimes macam nak menunjuk pun ada....betul2 mencabar keimanan saya sebagai seorg ummi....ya allah kau berikan kesabaran dan kuatkan iman ku dalam mendidik anak KU utk menjadi anak yg berjaya dan solehah....itu baru sorang sy dah mengeluhkan...kalau 10 org tak tahu la macam mana....ikhsss saya perlu bersyukur....baik buruk dia bergantung pada saya dalam mendidik dia....

Kalau hari Selasa saya jarang buat kerja2 menjahit nie...entah kenapa, tapi dulu saya penah dgr nasihat arwah nenek saya....kalau nak buat baju ker potong baju ker....jgn potong hari selasa....means kalau hari selasa nie macam pantang la...macam kita nak potong kuku jari , ada hari2 yg boleh kita potong dan tidakkan.....tapi entah la, dalam bab2 memotong baju nie kenapa plak tidak elok dipotong hari selasa.....tapi saya pun ada perasan jugak , kalau saya potong baju pada hari Selasa, baju tue macam tak selesa dipakai ...pda saya la....tapi pada org lain sy tak pasti...itu pasal bila hari selasa mood menjahit tue macam kurang plak....setakad buat sikit2 jer....

Mak Uda ada kat sini seminggu...ikut perjanjian ...hahaha boleh gitu?yelah dari dia tak der buat apa2 kat umah kg, lebih baik tolong saya kan....sambil2 tolong sambil2 belajar menjahit beads....oh pasal menjahit beads nie dah lama saya tak show off koleksi2 yg saya jahitkan...yelah kekadang saya tak sempat nak snap..dah hantar to customer saya....alah all design sama jer....design yg ringkas, ikut budget customer...:):):)...nanti la lain entry saya upload hasil beads saya yer....itu pun kalau saya rajin nak upload dan buat n3 tersebut...hehehe, tempahan for raya still open....kalau nak tempah jahit baju kurung dan tempahan beads boleh la SMS saya yer di talian 0136353434.......

malam nie rasa macam nak celoteh panjang sikit...mata nie tak leh nak tido lagi, lagi pun tiada gangguan dari budak kecik ..hehehe...oh yer promosi for ramadhan from tupperware brands dah keluar....siapa yg berminat tue leh la buat tempahan dengan saya....meh tgk apa tawaran dia.....saya masih tak dapat detail price dia lagi tapi tak per jom la kita layan gambar dia dulu...saya tgk cantik betul koleksi dia....rasa nak simpan utk koleksi tupperware saya dirumah yg kecik nie....hehehe...jom layan gambar di bwah nie....





.....Cantikkan...kalau korang suka....boleh la roger saya yer SMS di no 0136353434.....

ok...daaa...saya nak peluk cium anak kesayangan saya....

No comments: