Wednesday, May 18, 2011

Suka.....Shopping barang dapur kat mana..................

ehmmm...kalu dah nama isteri dan juga ibu pada anak2 tak sah kan kalu tak shopping barang2 dapur....sama ada basah atau kering....kiranya barang2 keperluan harian rumahtangga kita.....dari barang makanan hingga barang pencuci....

Setiap bulan, saya akan asingkan duit RM300 tuk barang2 keperluan nie...kadang2 tue lebih jugak...tgk pada keadaan....dulu masa2 mula2 kahwin dan hidup sebagai suami isteri...tak banyak pun dibelanjakan...cukup setakad RM150....itupun lebih kepada barang2 peribadi...seperti barang2 mandian...hehehe...tapi sejak2 ada anak nie...makan luar pun kami hadkan....kalau idak dulu hari2...iyerlah setakad makan tuk 2 org kan....ehmmm, baik makan kat luar jer.....

Tapi tidak sejak ada Wardina, makan luar tu makan jugak tapi dah jarang....hujung minggu wajip saya masak tuk suami dan anak...itupun if saya tak balik umah mak dan jugak mil.....jadinya sakrang wajip saya beli barang2 keperluan dapur.....selain gi pasar malam beli barang basah...saya suka gi pasar borong....semenjak rumah saya ada buka kedai baru...pasar borong dan segar Segi...kat situ jer la saya akan beli ikan, sayur, daging dan sebagai jer...itu pun utk stok seminggu.....siap jadi ahli tue.....dapat point...dan leh dpt potongan sikit (utk barang2 tertentu dan waktu yang tertentu).....



Kedai Segi nie terletak selorong dengan pejabat MW, kekdang tu ternampak lah jugak pelakon2 MW...tapi pelakon2 yang belum glamor ..

Selain Segi nie....ada lagi satu tempat yang skrang saya suka pegi...nie pun setelah terpengaruh dengan kawan saya....heheheh jauh pun jauh la...hehe tau tak apa tempat tue....kikikiki...cher teka...;)

*

*


*


*



*



*
jeng jeng jeng......



*
*
*

*




taraaaaa....tahu tak kat mana NSK nie...yerrrr dekat nagn pasar borong Selayang.....cher tgk...saya pun jadi ahli kat NSK nie jugak....NSK nie dia buka 24jam....so tak der masalah pun if ko pegi kul 12 mlm ker apa ker kan....hehehe......barang dia sgt murah....sambil2 berjalan ke rumah makcik saya kat gombak tu dan kawan baik saya kat selayang tue leh lah singgah sekejap tuk shopping barang2 dapur.....kalu shopping kat sini tak lebih RM200 dengan satu troli penuh....syiokkkkk.....sekali ngan pampers anak ok!...kalau ko campur ngan jajan bagai lebih lah sikit....selalu saya beli cukup tuk barang2 dapur...minyak, segala jenis bawang, beras....gula....ikan, ayam, daging , sayur...dan sebagainya yg memang barang2 keperluan seisi rumah........kita sekarang kena berjimat cermat....barang sekarang semua dah naik...cuma darah Ummi nie jer yang belum naik....huhuhu jauhkan la....

NSK nie saya akan pegi sebulan sekali....kat sini banyak barang2 kering saya akan buat stok cukup tuk sebulan.....selalu kalau nak beli barang2 basah saya akan beli dekat SEGI dan pasar malam ( tue pun kalu saya rajin gi pasar malam)....kat Taman Medan tenpat saya duduk nie...banyak no pasar malam...rasa macam hari2 jer ada pasar malam........dan kalu lagi rajin saya beli barang basah dekat Pasar Lambak Shah Alam setiap hari Ahad...(kalu rajin)...

Saya amat jarang beli dekat Tecso, Carrefour dan Giant, bukan tak pernah tetapi Jarang, Jarang........En suami suka beli susu Wardina dekat SpeedMart 99.....tapi kalu emergency beli jer kat Mymydin bawah rumah nie jer...hehehe




selalu stok2 nie bertahan tuk seminggu atau lebih...hehehe tgk kerajinan saya jugak...selalu seminggu ker la...:) simpan dalam bekas tupperware nie tahan sikit...dan petisejuk pun nampak kemas...hehehe...(yg hijau bulat tu jgn ikut yer, kurang sesuaiiiii)......^^

No comments: