Monday, June 4, 2012

Solo Part 6


Esoknye lepas majlis sanding Hana ...we all pegi jln2 ke Lorog n shopping batik uolsss.....i tak shopping apa pun.....duit yg di bawa banyak i serahkan to my bro.....


....ada yg sibuk shopping kat dalam....saya pulak shopping kat luar jerrrr..banyak benda makan jerrr...hahhha * gemukssss sungguh saya...huaaaa sila abaikan la...*

....pasar nie macam pasar payang.....grrrr pejam mata jerrrrr

Sebelum ke Lorog...abah bawa ke gunung dan gua....fuhh entah apa nama pun saya tak ingat...sebab saya sibuk ngan anak dara saya sorang tue....saya tak masuk ke dalam2 gua tue pun cukup kat pintu gua sajerrrr.....leceh la nak bawak budak tecik sorang tue....yg lain mana yg larat tue masuk la...yg muda2....hahahaha...gua nie ada keistemewaan dia...batu2 tue boleh hasilkan bunyi...macam alat muzik gitu...but more to gendang la....sungguh sedap bunyi yerr...khusyuk gituuuu.....


...gua pertama yg kami tuju.....



...masing2 khusyuk dengar alunan musik yg dihasilkan dari dinding gua.....





lepas tue we all menuju ke gua gong plakkkk....

...kat Gua Gong nie saya tak follow pun...letih woooo....cukup la masa saya prangant tue ikut memanjat...kali nie saya dah serikkk.....tapi tak der la plak saya cakap tak bestkan....hahahahayg tinggal kat bawah...saya n family...my bro, my pak long....mak ngah n pak ngah.....masing2 tak larat nak mendaki...hahaha so bila dia org mendaki kita2 yg tinggal kat bawah nie, pekena es degan....yehhhh saya n my bro pekena maggi...bolehhh...hahahaha boleh jerrrrrrr





...batu2 dalam gua nie tgk live cantik2 you aolllssss....berkilauan...macam kristal gitu....


...see curamkan...so saya ambik jln selamatkan diri tak mau masuk...hahahaha

...kalau live..memang cantik batu kat belakang tue.....

...my sepupu yg kecapekan....dia org kata kak ayu macam nak pitam...muka pucat sgt2....letih woooooo...kalau pitam sapa la yg larat nak angkat...huhuhu....



...masing2 muka kepenatan....rehat sebentar sebelum turun

...my sis steady jer dia...hahha mantap kooooo linda...hahaha siap carry anak lagi...hehehe


sibuk beli souvenir.....elok jer dia org turun....gerai nie dah bukak....bagusss...jom shopping barang kenangan.....



...rehat sebentar sbelum meneruskan perjalanan ke Lorog...perjalanan ke sana sgt mencabar ok....lagi mencabar bila kena menyeberang sungai...hahhaha tapi kali nie tak seberang sungai sebebnya baru lepas banjir...so takut tanah sungai sgt lembut...so kita guna jer jln darat...tue yg lama sampai tue....sakit bontot saya.......


...nie la sungai yg sepatutnya kami lalu....cher korang tgk...air dia keruh kan...so pak supir tak berani nak lalu sini cos baru jer lepas banjir dan tanah masih lembut....kalau tidak jernih air dia tau...leh nampak batu2 kat bawah tue.....


kenapa kami kesini....ahhh kat sini la segala2nya bermula...di sini la tempat kelahiran dan asal usulnya keluarga kami.....heehhehe


...kami di sambut oleh ibu ...? tak ingat nama dia...hahaha...dia nie generasi ke 3...means dia dari golongan saya dan yg lain..sebabnya dia ngan ayah saya dah ayah saudara....dia nie cucu atok saya yg kedua kot....

...mak aiii macam rombongan beraya plakkkk.....sampai2 jer semua dah terhidang korangggg.....dia org sgt xcited tunggu kedatangan kami semua.....sgt dihargai.....sayang kamu semua....





...air nie sgt sedap tauuuu....grrrr  hilang kehausan kami semua.....



...seronok Wardina balik kg atok....hehe




...jalan2 di kampung halaman......


....sebelum balik kami semua bergambar.....dalam gambar nie adalah generasi ke 3, ke 4 dan ke 5 oyang saya......generasi ke 2 ada 3 org dlm gamabr nie iaitu ayah saya. pak long saya dan pak ngah saya.....yg duduk kat barisan hadapan tue generasi ke 4 hehehe sorang jer generasi k5 yg ada dlm gambar nie iaitu budak pompuan yg pakai gaun oren tue.....yg berdiri di belakang generasi ke 3 dan ke 4.....kapan lagi yer mau ke temu.....harap pertalian ini tidak akan putus.......






....banyak2 gambar yg kat atas nie....cjer korang tgk gelagar anak saya ....tak leh duduk diam....ada jer aksi dia buat.....ada gamabr tue siap berjoget lagi...tue semua gamabr kat camera mak long.....ummi malas nak upload kat sini...hehehe...

ok sampai ketemu lagi ya kalian.....daaaaaaaa
esoknya kami balik flight dalam kul 11am....bye bye SOLO.....
elok jer kami balik dari Solo...Air Asia buat pengumuman penerbangan ke SOLO telah dihentikan.....
ehmmm lepas nie kalau nak ke sana perlu turun di SURABAYA la nampak yer tak per Jyogakarta.....

No comments: