Wednesday, May 9, 2012

Basikal Idaman......



As'salam semua, lama sudah kan blog nie senyap jer...hari nie ummi nak story morry.....banayk story nak share dalam blog ummi wardina nie...tak per slow2 yer.....seminggu punya cerita, mana ummi tgh lapang ummi sharekan dalam blog nie....yelah minggu lepas saya balik kg abah saya kat nun jauh di JAwa Tengah....kalau korang follow blog saya dari awal, saya ada cher kan pasal Solo...kali nie saya pegi lagi dengan semua ahli keluarga saya.....pasal percutian nie nanti2 saya story yer.....all photo malas lagi nak diupload.....ada sebahgiannya dah ada dalam FB saya....yg baki masih belum ada kesempatan lagi.....:):)
tgk saya dah melalut ke lain...tajuk lain kan....hahaha

berbalik pada tajuk di atas, saya nak cerita pasal anak kesayangan saya....BASIKAL....yer basikal, dah lama dia macam teringin nak basikal...mana tak yer , bila pegi rumah Danish (anak adik saya, Mak Lang) mesti main basikal danish, dan bila balik dia akan cakap nak basikal.....

Hari isnin hari tue masa balik dari makan Mee Ketam kat Shah Alam....tetiba ada satu ayat nie terkeluar dari mulut Wardina...."ummi!...eiman nak basikal la'....dgn muka manja dan selamber ...ummi n walid dah berpandangan satu sama lain....ini smeua janji walid pada dia yg masih tak tertunai lagi...hari tue Wan dia kat Seremban dah kasi duit suruh beli basikal ke Wardina...tapi wlaid tak beli2 kan lagi...sampai anak dah ketagih nak basikal.....esoknya we all pegi cari Basikal untuk Wardina.....yelah dia dah minta sangat....walid ajak sampai ke Sg Buloh cari...kata kat sana banyak pilihan n murah...ummi ikutkan jer....balik opis terus ambik Wardina dan terus walid pecut ke Sg Buloh...demi anak tersayang, jem pun jem la...janji basikal yg di idamkan oleh anak pompuan tersayang dapat....Nasib area Sg Buloh tue saya boleh paham sikit, so tak la susah sangat nak cari....

Mak ai Wardina, nampak jer kedai basikal berderet2 tue, lonjat kegembiraan dia...suka tersangat2, kami pilih kedai no 2....banyak sgt kedainya....masuk2 jer kedai tue...terus naik basikal....adoiiiii, itu nak ini nak...boleh kata semua basikal budak kecik dalam tue semua nak suruh walid n ummi dia borong.....gila kayap ummi n walid nanti....

Lepas dah puas pilih basikal idaman kalbu tue...cepat2 suruh walid bayar....dah dia langsung tak mau turun dari basikal, konon nak balik ngan basikal...adoi anak jauh la....masa pekerja kedai tue nak angkat n bawak masuk kete , mati2 dia tak kasi pegang.....dalam kete sepanjang nak balik...tak putus2 dia toleh ke belakang...takut2 basikal dia hilang.....muka dia sgt happy....kami jadi serba salah kerana tak tunaikan hajat dia nak basikal lama dulu....hahahaha

masa singgah makan pun. dia siap pesan kat basikal dia...dok dalam keta elok2....dia nak gi makan dulu.....kami gelak jer tgk kerenah anak....
tak sempat2 nak naik basikal sampai nak naik rumah pun dia nak nak ngan basikal...menaggis tak ingat...helo anak kalau umah ko nie rendah jer , ummi tak kisah...masalahnyer umah ko nie tinggi sangat....macam mana....
puas pujuk....last2 kami paksa jer...nanggis pun nanggis la....sampai org semua tegur...hahaha, kami tak dera anak ok...tapi anak yg dera kami....boleh!

ok sampai umah, main la ko puas2 yer ngan basikal baru tue....sampai nak tido pun dia nak tido ngan basikal....ini yg lawak...adoiiiii kami jadi penin ngan perangai dia....tak kasi nie ummi ngan walid simpan basikal dia....siap bawak kat tilam dia...letak kat sebelah....nak tido sama2 ngan basikal....adoiiiiii fenin fenin.....




No comments: