Friday, July 29, 2011

MAri berbelanja secara berhemah......

Tajuk tak bleh bla....kalau tgh rajin update hari2, setiap masa mesti nak update...ahahaha...ini maknanya saya tgh bosan n tgh tak banyak koje......hehehehe....

Ramadhan dah semakin hampir ...dan lepas tu kita akan sambut Syawal pulak....seperti tahun2 lepas time2 nie saya adalah sangat sibuk utk menyiapkan tempahan baju raya kenalan saya....biasanya kawan2 opis, kawan kepada kawan opis....sedara kawan2 opis....hehehe....banyak la ko punya opis...hehehe...syukur tahun nie tempahan up sikit dari tahun tahun lepas.....syukur alhamdullillah.....

Tahun nie tahun kedua saya sambut dengan anak kesayangan saya ...si Wardina.....wah...di kira2 balik banyak sudah baju kurung untuk Wardina.....cuma dress jer belum dibelikan lagi.....ehmmm cerita pasal baju Wardina nie...rupanya banyak ok baju dia yg masih cantik2 tue....huhuhu sayang yer...yelah budak nie kan cepat membesar....yg saya pulak xcitedkan dapat anak .....harus la bershopping tuk anak tak ingat....yelah tunggu lama jugak nak dptkan si permata hati tu sorang......apa2 pun saya bersyukur akhirnya dia lah penyeri rumahtangga kami....

ok berbalik kepada baju2 Wardina yg banyak itu.....hahaha, nasib saya baik...dari saya simpan gitu saja...Wardina nak dapat adik pun tak tahu bila kan kan kan....saya kumpul2kan...pilih2kan...saya beri kepada Si Damia...anak adik saya....aka adik si Danish.....memang muat la ke dia....suka adik saya, yelah dia kan tak kerja..so nak shopping baju tuk anak macam terbatas sikit....nak minta si suami kena catu.....maka baju2 tersebut selamat saya beri kepada dia.....so Papa dia kata dah tak perlu cari baju for baby gegirl dia...cuma cari tuk baby boy jer ....dah jimatkan....kan kan.....adalah satu plastik besar saya beri ke dia.....

So, for Wardina....kena la cari kan , itu nanti2 la dulu.....kita shopping nanti nanti la...kasut dia pun kena cari lagi sepasang...ehmmm....dress kita cari 2 pasang....seluar n tshit...ingat nak cari 3 pasang...cukup la kan.....Walid dia tak berapa suka dia pakai dress...ehmmm entah la....tapi ok what gegirl kenala pakai dresskan...apa la Walid nie.....we all perlu berbelanja berhemah sekarang nie....yelah segala keperluan semua dah naik harga.....penin ummi nie tau...nasib ada jiran yg boleh supply susu dengan harga murah pada kami...ehmmm dah jimat sikit kat situ.....duit bisness kena simpan...utk waktu2 kecemasan...mana la tahu kan....tak pun tuk kegunaaan utk vacation....yelah kita sekali sekala perlulah pergi bercuti untuk menenangkan fikiran dan bagi mengeratkan lagi kasih sayang kami sekeluarga...ceewahhhh...hahahah geli aiii.....pastu nie hah duit ptptn perlu settlekan....ehmmm lagi sikit jer lagi.....semputttt tauuuu....

okla esok cuti .....ingat nak balik kg Tg karang...rasa dah lama gila tak balik sana...rasa2 macam dah sebulan lebih tak balik sana....asyik balik Kg Seremban jer....:(......ingat minggu nie balik Tg karang la sebelum sambut Puasa Isnin nie......sebelum tue harap tak lupa bawa manik...mana la tahu leh curi2 masa jahit manik utk tempahan.......

Selamat Menyambut Ramadhan al mubarak.....

Saya minta maaf sekiranya selama saya berblogging ada menyinggung mana 2 pihak tanpa saya sedari dan tak sengaja.....

daaaaa.......

No comments: