Monday, March 23, 2009

Membebel di pagi hari......

Malas yer nak gi kerja hari nie...nak tak nak kena gak pegi...malam tadi aku tido lewat, kyusuk jahit manik...tgk2 jam dah menunjukan jam 2.30pg...patut kepala nie dah berat...hubby aku cam biasa tgk bola @ bola tgk dia...hahahah....

macam biasa 6.30am dengan malas yer aku bangun dari tido...kejut kan hubby dulu kalu tak kang lewat pulak dia...sementara nak gosok baju gi solat dulu...lepas gosok baju aku masuk mandi...mak ai...hubby aku kat atas katil lagi...nie nak marah nie...dah pukul 7.00 dah nie bila nak mandi...dah berita pagi dah nie..tapi pelik jam aku slah ker kos pagi nie tak ada pulak berita yer...oh rupa2 nya ada masalah teknikal....7.30@7.45am macam biasa mesti dah kuar rumah...pagi nie macam nak hujan jer...mendung lain macam jer....umah aku tak jauh dari ofis ...kejap jer...mak ai sampai tol hujan turun ngan lebatnya...kesian yer aku tgk org yang naik motor....hujan turun ngan lebatnya pagi nie...aku patut bersyuker dengan apa yang aku ada...walaupun bukan BMW @ sekeluarga dengan nye

lepas tol...mak ai jem lah pulak...mesti lambat sampai ofis nie....hubby aku cool jer bawa kete aku tgk...dia cilok sana cilok sini...macam biasa aku dengar bebelan fara fauzana n fbi...tapi pagi nie fara jer yang ada.... lambat x lambat aku sampai ofis jam 8.07am (waktu pada kad aku)...suka aku...tak pernah lagi tau bertukar kala...kad aku sentiasa warna putih...belum tukar hijau atau merah ok..hahaha....

macam biasa bila hujan ramai staff sampai lewat ke ofis....mak ai bawah ofis aku air dah naik...tak tahu la kat KL...dah banjir kot...entah la...biasa la Kl nie bila hujan lebat selebatnya n sejap cam nie mesti banjir kilat akan berlaku...tak sah...nasib tempat kerja aku di pinggir KL...tapi terasa la jugak kekadang tuh impak jem yer...nasib umah aku dekat...

Kita patut bersyukur dengan apa yang kita ada....

No comments: