Friday, November 26, 2010

Jumaat dtg lagi......

Jumaat sudah.....pastu sabtu, pas sabtu Ahad pulak...dan isnin balik..sehari lepas tu dah bukan december.....:)...

entry semalamkan pasal rawatan di Hospital Swasta or Kerajaan kan kan....ok....nie nak cerita plak pasal insurans..heheheheeh...sya bersyukur kerana sy bekerja di company yg covered staff dia.....syukur ssgt...jadi sy tak perlu la risau kalu masa tu saya x cukup duit or apa..kiranya company sy boleh coverd tuk rawatan saya....walaupun saya dan suami saya satu company...lagi ok kan...hehehehe  pecah rahsia saya satu company...tapi tak bermakna akaun sorang2...akaun saya dibawah husband saya ..kira yer semua park bawah dia la... termasuk anak2 sy...heheh (bawah tanggugan dia la..susah sgt crita).....cuma kalau ko bersalin dia coverd sikit jer la...means kalau normal dlm 2k gitu...kalau czer lebih sikit la dalam 4k gitu...kalau caj lebih pandai2 la ko top up sendiri yer....heheheh...Tapi kalau tak der nie pun saya dan anak saya ada life insurans sendiri...TUJUAN? entah lu pikir la sendiri.....skrang nie kalau ditakdirkan sy pragnent lagi sy pun akan terus ambik tuk anak dlm kandungan saya tu....skrang dah ada tau....hehe dulu masa wardina, saya ada tanya kat agen saya tu..dia kata x ada..dan mana tahu akan ada kot, tapi tak pasti dan tak berani cakap......eheh skrang dah ada dah tau.....bagus2...nanti akan sy apply...(kalu sy pragnant la..heheheeh)

Bagus jugak sy ambik insurans nie....masa sy dah bersalin harii tu saya ada dpt RM1k+++
dari syarikat insurans saya...dan dlm pakej tu jugak..kalu ko ambik masa ko single dan pastu ko kahwin ko pun dapat RM1k+++ tau...sama jugak la....tapi masa sy ambik tu sy dah kahwin dah so tak dpt le benefit tu....sy dapat time bersalin jer...bila dpt cek tu pulak sy terus register wardina pulak...kiranya dlm pantang tu wardina dah cover heheheeh....masa tu walid dia tak tahu pun....tak per nie antara umi n wardina jer....kita tak tahu nasib kita camna nanti nak....


taraaaa...tahukan insurans mana aku ambik...kalau korang nak tahu lagi lanjut...korang cari la agen2 dia kat l,uar sana..bersepah....hehehe......

ok kita lupakan pasal insurans...nie nak crita pasal plan this weekend nie pulak....

Yesss...wardina genap setahun this coming Monday....persamaan dengan 29 November ....hehehe sama pulak date ngan  uncle Haizi...heheheh..saya cadang nak buat majlis kecik2 n belanja kawan2 makan...heheh oleh kerana umah kami kecik...kami plan buat kat luar jer...jadi yer dekat Mcdonalds .....so tak perlu nak pikir banyak2...just ambik pakej yg di offer pastu ko bayar la...hahhaha...WALID bayar ekkkk....umi dah beli hadiah dia...wahahhahaha...tapi sedih abang Wazien tak dapat datang...SAPA ABG WAZIEN NIE? dia adalahhhhhh.......lain n3 saya kasi cerita ek....

Wardina dah dapat hadiah dari walid dia 2 minggu awal gitu......tau tak hadiah apa...hehe nama yer rudy...APA tu...ok nanti aku cerita sapa rudy tu....hehehe tungguuuuuu....UMI pulak...tak tahu nak bagi apa...tengahri jumaatkan rehat lama...so umi pun gi la midvelly cari hadiah wardina bertemankan dengan kak zawiyah....gi TOYSRUS....dapat la ....heheh tapi benda alah nie sesuai tuk kids 3+..wardina baru 1+ ,ok ker...ok jerrrr...(heheh ko tanya ko jawap sendiri....)

Biar cepat dia bercakap n kenal nombor n huruf....benda nie ada suara...kalu ko tekan button2 tu dia pun tolong sebutkan la...hehehehe...mesti kiutkan wardina time main ngan benda alah ie...skrang nie pun dia suka tul ngan buku...tgk gambar2 pastu mulut dia gomel2 sesorang...entah apa entah dia cakap...hehhe...bijak bijak anak umi nie....
.... boleh tahan gak herge dia......huhu..demi ko anakku sayang......UMI SAYANG SANGAT WARDINA......

No comments: