Wednesday, January 4, 2012

Azam di tahun 2012


wah wah wah....kalau tahun baru jer nak berazam azam bagai...kenapa mesti di awal tahun baru....kalau lain waktu tak boleh ker......hahahah memang dah lumrah macam tue kan...biasa la, cittttsss...ummi wardina nie pun nak berazam jugak di tahun baru....tak boleh blah tau azam dia....ehheeh itu pun ko nak tulis kan dalam blog nie....eh suka hati la...grrrrr

nak tahu ker ...nak tahu ker apa azam saya...heheehe.....nak cakap cakap jer la...lagi mau main2 kan kan kan....banyak gila kalau di listkan apa target saya utk tahun nie....itu hanya senarai jer....kalau dpt capai target tue...syukur sesgt....walauapapun ianya tidak akan dtg bergolek tau...mesti ada usaha bagai....

Target yg pertama.....hehehe kalau boleh nak kembangkan keluarga yg kecik nie jadi besar....hahaha macam mana tue...bukan nak besarkan saiz ok...hahahah sila betulkan pemahaman....tambahkan bilangan...hehehe, adik i dah tauuuu...huhuuh tercabar jugak i...hehehe itu semua rezeki dia....fuhh subuh betul tanah dia...ditambah lagi baja yg bagus...so dapatlah menghasilkan buah tiap2 tahun yg bagus2 gitu....kikiki

Kedua....kalau boleh nak tukar BJG 71 yang saya gunakan skrang nie bertukar wajah dan saiz dia...heheehe...kalau bilangan keluarga bertambah harus la tukar jenis penggangkutan yang sesuai kan....bonet tue kasi besar sikit, boleh isi bagai2 barang....skrang yer bonet huhuuhu isi stroller Wardina jer dah sempit...amat limited nak isi barang lain...

Ketiga....nak tinggal rumah atas tanah, tak mau dah tinggal rumah atas rumah....huhuhu, yg ini dlm proses...harap semuanya dipermudahkan....

Keempat...nak gi umrah...semoga tuhan permudahkan perjalanan saya dan izinkan saya untuk sampai kesana....

Kelima....nak bawak adik beradik semua gi makan angin...full sponser dari saya...wah wah wah...ini kalau saya dapat durian runtah la kan....kikiki

Keenam.....nak langsaikan semua hutang pinjaman pelajaran saya...huhuhu bila mau habis daaaaa....dulu masa belajar tak hingat kesan dikemudian hari......tahu tak mau ambik...ikhs kalau tak hambik camna, memang perlukan pun kan kan kan....nak harap kan abah 100% tak boleh la....huhuhu apa pun hutang tetap hutang, perlu dibayar....

ketujuh.....apa ek apa ekkk...banyak yer kalau ikutkan nafsu nie...hahahaah, tapi kita utamakan dulu 6 diatas tue...kalau boleh capai antaranya kita fikirkan yg lain pulak.....

ok la nak jalan tanggungjawab saya sebagai pekerja....;):):) itu wajib, telah diamanatkan.....ok la byeee...

No comments: