Wednesday, December 21, 2011

Teknik 3D.....


....yuhuuuu, lama sudah kiranya saya tak share pasal manik manik nie kan dengan u all....ok kali nie jommm tgk hasil kerjatangan saya pada sorang customer saya nun dari Kuantan , pahang...Pn Mazura.....merangkum x-schoolmate saya dulu semasa duk di Kuantan....heheeh FB yang menemukan kami...10q 10q.....

Saya tak tahu nak letak corak apa utk baju si puan nie...buntu, buntu sgt...sebab lagi pun baju si puan nie ada sulaman di bahagian bawah n tangan...so pikir punya pikir saya nak buat teknik baru iaitu 3D...teknik nie pun saya belajar berpandukan buku RJ...dah lama dah beli cuma tak kesempatan nak rujuk punnn...huhhu nak dtg class tak sempat2...akhirnya dengan kesungguhan ini saya ikut sebiji sebiji arahan dalam buku tue...(ecehhh..ayat kesungguhan tak bleh blaaa).....

saya buat yg sangat senang corak n teknik dia...ringkas dan tak berat sgt.....di bahagian yang bersulam tue saya hanya tambahkan manik utk daun dan  manik bentuk cerry...




..akhirnya berjaya jugak buat corak 3D di baju kawan saya nie...percubaan pertama saya utk manik 3D....hoyehhhh....10q RJ....

No comments: