Thursday, December 8, 2011

Bubur jagung.....



...dari last week lagi nak buat bubur jagung......pastu singgah blog shinnaz dia pun buat bubur jagung...sedap yer.....hari selasa hari tue singgah sekejap beli barang basah nak masak untuk makan malam...sekali tu ada plak jagung....terus beli 4 biji......so smlm masak la bubur jagung, jagung yg dibeli hari selasa...lagi pun tinggal saya ngan Wardina sahajoooo...en suami kena pegi Johor...site visit.....malas nak masak lain cos tinggal kami berdua...karang sapa nak makan kan kalau masak lauk bagai...sekarang nie ummi  Wardina macam rajin jer nak main masak2 hahahaha...

.....masa ambik Wardina dr rumah pengasuh...dia dah tercari2 walid dia....'mie aner alid.....' pastu ternampak plak saya pegang kunci kereta.....pertanyaan dia tadi ummi tak jawap lagi...dia tinggikan sikit suara dia cos ummi dia nie pokak sikitkan...'MIE ANER ALIDDDDD"....'walid ko tak der, dia kojer...' boleh plak lepas tue dia ambik kunci kete dari tangan saya dan melalak nak ikut walid diaaaa...'mieee jommm alannnnn...ngannn alidddd'...wei, walid ko gi keje la kat Johor...nak jalan apa yer anak oiiii.....

...oleh kerana dia dok melalak sampai umah pun tak mau diam saya ajak turun gi kedai...nak beli kelapa....kan plan nak buat bubur jagung...sekali tue santan tak der la plakkk, ...ok dengar ummi ajak nak gi kedai...terus dia senyap.....lepas dah beli santan semua....nak ah naik rumah, sekali tue..dia buat drama plakkk..kos ummi gi kedai tak naik kereta..dia ingat nak gi jejln naik kereta kan...huhuhu adoiii dah dia mula lentok2kan badan dia....adoiiiii......

..paksa jugakkk dia masuk rumah....lagi kuat dia melalak...kat tangan dah penuh dah gula2 yg di rembat kat kedai tadi.....'nak alannnn nak alannnn...mieeee nak alannnnnn'..saya pun buat tak tahu jer...malas nak layan...dia buat drama lagi tanpa henti sampai guling2 atas lantai.....dalam pada tue saya nak buat operasi buat bubur jagung...so jagung tue kena hiris2 la kan...dia dtg dekat saya.....sambil buat irama....tanggisan dia tadi slow sikit...duduk tepi saya.....dia tanya..'mie uwat apa'....:):) yess dia dah senyap hahahaha
...ummi nak buat bubur jagung sayang...wardina nak takkkk....dia angguk2kan kepala dia...pastu boleh plak dia ambik jagung yg belum dihiris tue dia makan...wei la anak, belum masak lagi laaa...tunggu la ummi masak dulu...dia tak hiraukan apa saya cakap...so sy layankan jer laaaa...lantak ko la anakkk...

....dalam 1/2jam gitu...semua dah siap...tinggal dia masak jer atas dapur...tunggu jagung lembut sikit saya masukkan santan tunggu 15min...bubur jagung pun siap...anak saya nie dok perhati jer apa saya buat....tak sabar nak makan asik tanya...umiii nakkkk umii nakkkk........
...bila dah siapppp, saya terus ambik sikit letakkan dalam mangkuk bg sejuk sebelum bagi Wardina makan.....wardina tak sabar2 nak makan bubur jagung saya....hehehehe siap tiup mangkuk tue kasi cepat sejukk...hhahahaa....kesian tul tgk dia....saya ambik tolong tiupkan jugak, pastu saya suapkan dia....makkk aiii suka betul dia....sampai 2 mangkuk dia habiskan.....takut dia kekenyangan saya suruh dia benti makan :):);).....
...tak sangka saya  dia suka gila ngan bubur jagung saya, sebelum dia nak tido tue siap request lagi...huhuhu dah la wardina esok makan lagi yer sayang.....

pagi tadi sebelum mandikan dia siap2 nak hantar gi umah pengasuh...dia request lagi nak bubur jagung....hahahaha so kami breakfast la dengan bubur jagung....sambil dia cakappp...'mieee edappp yerrrr'.......
ok nanti ummi buat lagi yer sayang....:):):)


No comments: