Saturday, October 29, 2011

Obesss.....

Yer kalau kita tak jaga makan...kita kemungkinan akan ke arah obessss....:):)....nie nak cerita sikit pasal Wardina....kesian dia kena marah ngan saya kerana makan tak henti henti dari celik mata hingga tutup mata tido...ada setengah ibubapa amat risau kalau anak tak makan...tapi saya risau anak saya terlebih makan......apa cher....hahaha....

Memang la anak tue nak membesar jadi jgn bantutkan pemakanan dia, memang betul tetapi agak2 jugak...kalau kita tgk dia makan non stop...apa kes kan...nak makan itu kita bagi, nak makan ini kita bagi...yelah asalkan apa dia nak makan kita bagi jer la kan kos dia nak membesar...tetapi kalau dia makan sampai tahap ko dah penat nak layan...dan terlebih sudah...apa kes....bukan saya kejam tapi saya nak menggelakkan dia dari obesssss....huhuhuhu...jadi walid sila la paham kenapa ummi marah dia.....huhuhu

Semalam, memang time waktu si Wardina tido boleh dia  cakap...'Ummi nak asiiii (nak nasi).'...huaaa apa kes nak..padahal sebelum nie time makan ko dah bantai 2 pinggan nasi...tue belum lagi dia kacau ummi dan walid dia makan...lepas makan nasi, dia makan coklat plak, makan buah....adusss, mana la ummi tak bising bila tetiba dia nak makan nasi plak......nanti kalau ummi biarkan jer ...kalau obess camna....macam anak kakak ipar adik saya...anak dia dah obess baru 3 tahun....huhuhu, risau tau kalau budak2 obess.....macam2 penyakit sekarang nie tau.....

Ok Wardina, jangan marah ummi kenapa ummi kekadang tak kasi wardina makan...becos bukan waktunya ...wardina kena makan ikut time dan makan-makanan yg berkhasiat...ok...biar wardina sihat dan cergas....dan pintar.......

Ummi sayang Wardina......muah muah muah......





No comments: