Wednesday, June 1, 2011

DEMAMMMMMM.........

Mood: tgh kureng happy cos anak dara saya tengah tidak sihat.......

Wardina nie jarang sangat demammm, tapi bila dah demam...hhuhu ummi yang risau.....dari hari Isnin...kepala n tapak tangan dia dah mula panas...ummi just bagi ubat demam yg memang saya simpan...Wardina nie memang susuah nak makan ubat (like ummi dia jugak..hehehe)....oleh kerana dia susah sgt nak makan ubat ummi letak dalam susu...so sekali la time dia minum susu...susah sgt kan .....

Hari isnin jugak ummi hanya tinggal berdua jer dengan Wardina...walid pegi outstation ke terengganu...masa isnin tue tanya pengasuh Wardina camna , ...pengasuh cakap dia main macam biasa...petang masa ambik dia, dia pun happy jer....tapi malam tue suara dia macam dah serak2 basah....dalam hati sure cam dah tak sihat jer anak ummi nie....malam tue berjaga2 la jugak, mana la tau tetiba jer badan dia panas mendadak kan ....alhamdullilah tak...cuma suam2 kuku jer....bacaan 37.3'c....ok lagikan....hantar wardina cam biasa.....petang masa nak ambik dia suara dah tak der..kesian yer....pengasuh pun cakap...tapak tangan dia panas.....muka dia saya tgk pun dah mula merah...hidung dia lagi la...sure dia nak kena selsema.....tak leh jadi nie...kena bawak gi klinik tak yah tunggu walid la...cos walid kata tunggu dia balik dulu...huhuhu...hati ummi dah tak ceria la tgk anak camtu....balik dari ambik wardina kat umah pengasuh tue siap2 terus g klinik......sampai klinik...nurse yg biasa tu pun perasan wardina tak sihat....mata dah kuyu...kulit dia merah jerrrr...( almaklumla kulit anak saya nie putih...tak macam ummi dia....masak sikit..:) ).....tapi wardina still peramah walaupun dia tak berapa nak sihatkan...masa jumpa doc tue...siap salam lagi...adusss sopan betul ko nak...doc terkejut ...tangan dia panas ....check2 suhu wardina 37.9'c...adusssss...takut malam karang suhu naik.....aku cakap since monday lagi dia dah mula panas but pagi tadi macam dah ok....

doc dah pesan if malam nie badan dia panas sgt terus la bawak gi hospital...adussss......malam tue saya dok berjaga jer...mana la tau kan...ukss jauhkan....singgah kedai beli makanan pastu balik terus bagi wardina makan ubat...lepas makan ubat wardina main2...dan terus tertido......memang badan dia dah mula panas compare petang tadi....saya tuam dengan tuala basah....ok sikit....tak lama tu dia terjaga....mungkin tak selesa...dok merengek...memang panas...saya tuam lagi dengan tuala basah....dia tido...macam tulah saya buat sampai walid balik...walid sampai dalam kul 2am kot...nak ke 3am...tak sempat tanya dari terengganu kul baper...dia pun dok risau anak dara dia tak sihat....malam tue kami berjaga2 jugak kot2 suhu badan dia naik melampau....alhamdullillah masih boleh di control....esok yer hari Rabu saya terpaksa ambik el....risau punya pasal pada anak...yelah anak tak sihat kan....bukan saja2 nak el....pagi tue...wardina memang tak ceria macam semlam...dok baring jer n merengek....kesian saya tgk...suara pun tak keluar dah...serak2 jer dengar....tunjuk itu tak nak ini tak kena...semua lah tak kena....saya lap lagi badan dia...tukarkan baju dia....hias dia segala bagai...minum susu...kasi makan ubat bagai....dia tertido sampai la tghari....bangun dia minta makan...lapar rupa yer anak dara saya nie.....saya buatkan dia bubur...alhamdullilah semangguk judak dia habis....banyak jugak....lepas makan dia main2....suhu badan dah tak panas ok....dia pun dah mula berpeluh bagai...yehhhh anak ummi dah sihat....petang tue...oleh kerna dia pun dah sihat, saya n en suami pegi pasar malam...sajer jer jln2 cuci mata...tak beli apa pun....kami makan meehoon sup...wardina makan soto nasi impit.....mak ai habis dia makan ..lapar lagi ker anak ummi nie...tadi tengahari banyak jugak dia makan....tak per la , janji wardina sihat.....saya beli buah n tapau apam balik n jagung.....nak kena cepat2 balik cos nak layan Nora Elena.....

Wardina dah sihat....layan Nora Elena...sambil makan jagung....sedap tul dia landing kan.....cuma suara dia still serak2 n batuk2....jgn takut makan ubat yer sayang...nanti batuk tue cepat baik.....Ummi Sayang Sangat Kamuu......muahhhhhh

No comments: