Wednesday, September 26, 2012

Wardina muntah2.....



Pagi tadi Wardina muntah2 ...kejadian sebelum saya n en suami nak pegi kerje.... dia start muntah dari pukul 5pg....saya tak tahu la apa punca dia....setahu saya..petang semalam makan malam saya suapkan nasi goreng kg...itu pun sikit ker...5 sudu jer....(dasar pemalas ummi nak suap pakai tangan)...dan selebihnya dia lebih byk makan ayam ..nasi non ado....lepas tue dia dok main2 sendiri (kesian tak der teman)....sekarang nie dia lebih byk main game kat tab dari main masak2 dan ibu2....

lepas tue saya tertido dan tak sedar..lebih kurang kul 9 lebih kot....sedar2 dalam pukul 11mlm dia dh tertido sebelah saya....walid dia kalau nampak saya dah tido so dia terus suruh anak dara dia tue masuk tido jugak.....dia memang tak kasi nak tido lewat2.

oleh kerana dah terjaga...saya teruskan utk kerja2 memanik saya (alhamdullillah rezeki)....dalam syok2 saya memanik tue dekat pukul 1pg si wardina bangun...agaknya dah perasan ummi tiada di sisi dia kan...tue yg dia terjaga....lepas tue dia terus bangun cari air....nie perkara biasa dia buat bila bangun2 dari tido....air masak tue memang saya dah siap2 letak dalam botol untuk senang dia ambik....

lepas tue dia terus ke dapur buka peti sejuk....selalu dia akan ambik benda utk dimakan...semalm stok buah dah habis....sekali dia ambik jelly...memang ada jelly n coklat pun dalam peti sejuk tue...yg lain dah habis stok....huhuhu

dia layan jelly pagi tue....saya layankan ajer...dia makan 2 ketul tak silap saya....lepas tue dia layan tgk cerita cartoon dan drama melayu sambil2 berborak ngan ummi....pukul 4.30 macam tue dia ajak saya dok sebelah dia...cos masa tue saya suruh dia tido...kesian dia...so untuk suruh dia tido dia ajak saya sekali...huhuhu ummi nak siapkan lagi sikit anak oiii....

ok ummi turutkan kehendak dia...kesian dah ummi tgk masa tue...macam tahan mengantuk pun ada jugak...dia layan game angry bird dia sebelum 2 2 terlelap....dalam pukul 5.30 tue...saya dgr dia batuk2 n terus muntahhhhhhhh...huaaa kesian yerrrr....selambak atas tilam kooooo....

pukul 6 pun dia muntah lagi...dan lagi semasa saya nak hantar ke rumah pengasuh dia....kenapa yer...ker pasal makan jelly pagi tue....huhuhu...tadi saya call pengasuh samaada dia ada muntah tak ....pengasuh cakap dia tgh tido dan tak muntah....risau jugak saya...cos masa we all hantar tue dia macam letih jerrrr....maybe tak cukup tido pun satu...tenaga tak cukup pun satu...air banyak keluar pun iyer jugak....

hope dia ok la sepanjang hari nie....

No comments: