Tuesday, August 28, 2012

Selamat Hari Raya


Hai semua....lama rasanya saya tak menulis dalam blog ummi wardina nie....baru hari ini saya ada kesempatan....macamana dengan raya uolls...mesti meriahkan...saya ehmmmm this raya pun tak der gambar raya...adoiii saya sgt bz uolls, bz dgn melayan tetamu..hhuhu sampai tak sempat saya nak mengedik bergambar kenangan di Hari Raya....ehmmm but this raya for me sgt meriah cos ramai tetamu yg dtg beraya di rumah my mum and my mil....entah macamana saya pulak telah menjadi org dapur...my sister all semua dah cabut awal tuk beraya...tinggal saya ngan kakak...terpaksa la...kita yg dah berumur nie harusla kan....

This year saya beraya di Seremban....sepatutnya giliran saya tuk beraya di Tg karang...tetapi demi suami tercinta saya korbankan....lepas tue saya lama di Tg Karang...yeayyyyy....Bila kat Seremban, macam biasa malam raya hanya ada family saya jerrrr...yg lain tue akan dtg esok tghari...so saya ngan Wardina macam boring sikit....lepas sembahyang raya....we all sefamily gi pusara ayah (fil).... wardina macam teruja kenapa pegi rumah tuk wan....byk betul pertanyaan dia....yg buat saya sayu, dia kata...."kesian tuk wan tido kat sini"...ehmmm....Wardina ikut saya baca yassin....saya suruh dia ikut saya baca alfatihah....so cute budak techik nie tau...dengan bertudung yer....sgt comel sy rasa dia pagi raya tue (puji anak sendiri @#%^)...tapi syg ummi tak ambik gambar kenangan huhuhu (sedih)...

Balik dari pusara, sorang demi sorang kakak ipar dan anak2 datang...jadi penuh rumah my mil.....saya time raya adalah demam so tak berapa nak rancak sgt....tapi gagahkan diri nie jugak....lepas asar macam tue, saya n family balik ke Tg. Karang....Wardina sgt bertuah sebab dalam byk2 sepupu dia yg paling kecik...so dia dpt banyak duit raya dari abg2 n kakak2 sepupu dia....oh gambar raya we all kat seremban byk dekat my anak buah....huhuhu, sgt kelakar bila wardina berkumpul ngan semua dan banyak2 cicit my mil terselit pulak sorang cucu.,..hehehe, wardina sgt happybermain ngan anak2 buah dia...nak main ngan sepupu2 dia nak jadi bapak n mak org ...so redho jer la main ngan anak buah....

Kali nie we all balik Tg.Karang tak singgah Klang dulu terus jer ke Tg.Karang....jadual raya tahun nie dah berubah sikit...selalunya raya pertama we all akan beraya kat rumah paklong petang tue..so kalau saya raya di Seremban sy akan terus ke sana jumpa family saya...tapi kali nie tak....cos petang my dad pegi rumah pompuan tue...so beraya jer la kat rumah...tetamu yg datang pun mak kata tak putus....mak suruh saya cepat2 sampai....hehehe nasib jln clear....so ngam2 maghrib saya sampai...cos gerak dari Seremban pun dah lewat....

....nie Wardina ngan sepupu dia.....

....Wardina ngan anak buah dia.....wardina dah kepanasan...hajat dia nak jer buka baju tue...tapi ummi gagahkan jugak halang dia...tudung dah tanggal ...hehe


Raya ke-2, kami semua pegi ke Klang....tahun nie semua adik beradik adik...so 4 kereta we all gerak ke rumah pak long.....adik2 saya yg single mingle satu kereta , kereta baru uollsssss....hehehe mak n ayah satu kereta ngan kak saya....saya satu kereta but hanya saya ngan husband jer, macam org bercinta jer cos wardina nak ikut n naik kete ngan nenek....huhuhu...my sister plak satu kereta ngan family dia...so 4 kereta telah menuju ke Klang rumah paklong....balik dari klang lepas zohor gitu, sampai2 rumah tetamu sampai....2 kereta n 3 kereta lepas tue....saya n adik saya elok jer 2nd trip tue balik terus bergegas ke rumah pak ngah saya...karang takut tak sempat plak....yelah sementara tetamu tak der niekan....ok rumah yg wajip pegi telah pun pegi...so esok2 kita tgk mana nak beraya....

Plan raya ke-3 nak ke Rawang , balik kg mak saya...tapiiiii sepanjang hari tue tetamu dtg tak putus2...alhamdullilah...saya ngan kakak bertungkus lumus kat dapur....adik no 3 n 4 dah cepat2 kuar dulu...citsss....tinggal anak dara 2 org , my sister yg sekolah lagi tue...nasib...kalau tidak saya ngan kakak jer la....alhamdullillah tetamu dapt makan laksa....hehehe itu last minute punya plan...hehehe, rasa macam buat rumah terbuka plak masa raya ke -3 tue....en suami macam biasa jadi pr kat depan...ehhee kalau nak harapkan mak ngan ayah jer memang tak terlayan la....ada sekali datang tue 5 kereta dalam satu family....mak aiii mana tak penuh yer...dan kebetulan plak time tue hujan turun sgt lebat....so tetamu yg sedia ada memang dah ramai keta kat lamanpun dah 10 buah...masuk lagi 5 buah...nasib laman rumah besar...ehmmm memang penuh la....penat malam tue jgn cakap...we uolls semua kepenatan dangan penuh kegembiraan....saya tahun nie memang tak kemana2 sepanjang cuti raya seminggu tue...:(:(

Selamat Hari Raya semua......

No comments: