Wednesday, August 29, 2012

Kisah Raya lagi....


...Syawal sebulan kan kan kan....so mood raya masih ada lagi...ehehee nie pun nak story raya lagi....kiranya sepanjang nie asyik story pasal raya la selagi syawal tak habis....boleh gitu...dan utk sedia maklum gambar raya adalah kurang..so story jer la yg dapat saya share dan dicoretkan dalam blog nie....hehehe...

raya kan saya tak berapa nak berjalan , memanjang beraya ngan tetamu yg dtg ke rumah....ingat raya ke 4, nak ajak mak saya beraya to all sedara2 tetapi lewat pagi raya ke4 tue all adik beradik mak saya pulak dah menyerang rumah....so bila adik beradik dah berkumpul korang tahu jelakan....nie adik beradi tiri mak saya...hubungan mereka sgt rapat...diaorng sama ayah tetapi mak lain.....adik beradik mak yg nie semua masih muda2 lagi.....so memang otak gila2 macam anak2 mak la kan...hehehe

Dia org lepak sampai lepas zohor, pastu dia org nak pegi pulak rumah makcik i means adik mak ....dia org kata nak round semua rumah adik beradik...ingat nak follow jugak, tetapi elok jer dia org balik ada plak tetamu lain....huhuhu so macam mana la saya tak kata sy hanya beraya dirumah bersama tetamu yg dtg....tak sempat nak beraya rumah sedara2 n kawan2....cos diaorg dah serang rumah dulu...hehehe

Malam plak..we all main bunga/ mercun...habiskan stok yg dah dibeli.....korang tahu my bro telah habiskan beberapa rat tuk mercun semua nie tau...gilossss....tapi best jugak ngan kemeriahan tersebut.....malam tue memang main puas2 la, lagipun esoknya raya ke5 sy dah nak balik ke seremban plak....cuti raya sy ngan en suami adalah seminggu uolls...lamakan....so memang cuti sakan la we all....

kat seremban plak baru la kesempatan beraya ...itu pun ke rumah kakak2 ipar saya...tak kemana pun....walaupun raya pertama dah berkumpul...tetapi wajip bagi en suami tuk berkunjung ke rumah kakak2 dia.....raya ke 6 plak , my mil ajak balik kg...kat jelebu....itu pun pegi satu rumah....pegi rumah lain tak der org....so dapat satu rumah pun jadila....lepas tue hari seterusnya lepak sajer dirumah.....

Dan masa hari ahad dapat pekabaran dari kawan blog kita iaitu Filla pasal kematian adik dia....alfatihah utk arwah dan takziah utk filla dan keluarga.....tahu diaorg tgh happi gi holiday...tup tup ahad diaorg time nak balik diaorg dlm kesedihan....dpt rasai kesedihan tersebut...cos be4 raya hari tue pun saya kehilangan sepupu saya....:(:(:(....

No comments: