Tuesday, September 6, 2011

Sangat BZ sepanjang Ramadhan....

Alhamdullilah rezeki ramadhan kali ini tempahan dari kawan sepejabat amat memberansangkan sampai saya rasa dah separuh tak terurus....dan memaksakan diri untuk mencari pambantu....gila!...rasa macam nak berenti kerje jer kan kos upah kali nie lebih dari salary saya sebulan...hahahaha syukur alhamdullillah....boleh shopping sakan....daripada ianya sebagai hobby saya lama2 dah jadi side income pulak....penat tu penat la jugak tapi amat berbaloi....

kali nie saya kena buatkan baju for my CFO.....fuhh! cabaran hebat , coz dia nie amatlah cerewat....harus buat yg terbaik....dia jugak nak buat beads kat baju dia....fuhhhh! oleh kerana saiz badan dia xxl (yer kot) so utk menyiapkan beads di badan dia memakan masa dari biasa....dan saya serahkan to my sister utk buat kat baju dia....hahahaha saya terpaksa import my sister from kg tau....berkampung la dia di rumah saya hampir 2 minggu.....dapatla dia duit raya....dari dia tak der buat apakan....adik saya nie pengusaha anggur yg berjaya.....

oleh kerana tempahan tahun nie up dari tahun lepas makanya saya terpaksa balik ke kg lewat 2 hari dari tarikh yg dijadualkan.....dan plan nak beraya di Tg Karang terpaksa dibatalkan dan saya perlu beraya di Seremban dulu....huhuhuhu....tak per la janji saya beraya....hahahha....

Oleh kerana rezeki saya lebih di bulan mulia nie, makanya saya telah bershopping untuk anak kesayangan saya dari apa yang dibudgetkan...boleh gitu....adusssss.....kalau tahun lepas saya banyak beli online tahun nie saya banyak beli kat butik.....kalau dah kat butik tue tahu2 jer lakan...banyak la diborongnya....coz mata amatla rambang tau...semua baju cantik2....adusss kalu boleh satu butik tue mau dibeliya...ada tue korang nak tau baju jenis yg sama tapi corak lain2 n warna lain2 telah saya borong ...boleh gitu!.....baju budak2 lebih mahal dari baju org dewasa....ehmmm anak punya pasal...layankannnnn....sekali sekala kan....hahahahaha...masa shopping saya bersama family amatla terhad...lagi2 en suami suka shopping last minute for raya jadinya bagai ambik and pakai bayar jer la jawapnyerkan...tak sempat la ko nak banddingkan harga ke apa ker belek2 lama2 sikit ker...janji cantik , pastu padan dan pegi counter bayar....habis cher....kat rumah banyak lagi kerja yg mau saya bereskan.....masa itu emas bagi saya....
rancangan awal baju untuk Wardina, baju kurung 5 pasang, dress 2 pasang dan t-shirt n pant 2 pasang cukup....sekali tue...oleh kerna baju kurung ummi sempat siapkan 3 pasang jer...ummi terpaksa beli baju yg dah siap tue lebih la gamak nyer...makanya dress lebih dr yg di targetkan....dress jadi 4 pasang...t -shirt n pan jadi 5 pasang and jean sepasang.....pastu boleh ummi beli baju tidur raya jugak for Wardina....coz tgh murah ummi beli 3 pasang....hahahaha, bila tiba hari raya , kami anak beranak tak raya kemana pun...banayk duk kat rumah terima kunjungan tetamu jer...cukup kami beraya ngan org tua sahaja....duit raya Wardina pun tak banyak for this year compare last jer....

...suku bahagian hasil shopping for hari raya....

No comments: