Monday, January 19, 2015

Ummi kena makan banyak- banyakkkk.....


Macam biasa kalau tengah rehat, tengah bergomol ngan anak...macam2 la kami borakkan . Wardina pun banyak tanya.... sambil ajar2 dia, sambik borak2 kosong ummi ngan anak. Ada nak tergelak pun yer.... ada satu topik nie, yelah budak baru umur nak masuk 6 tahun... nak terang cara detail pun dia masih belum faham....selalu jugak dia dok confius kenapa abg dia tak duduk sekali ngan dia. Ummi dah terangkan pun dia masih lagi tanya dan tanya dan tanya....

' ummi ...eiman ( panggilan mesra dia ngan walid & ummi dia) nak tanya ummi yerrrrr.... kenapa yer danish (sepupu) boleh jer tinggal ngan adik beradik dia. Adik beradik kena la tinggal sama2. kenapa Abg wazien tak tinggal sama dgn eiman punnnnn." ..HUhhhhh dia abg wazien pun x penah bersua muka...hanya gambar jer yg ummi penah tunjuk pada dia....ehmmmmm

kadang2 dia akan cakap.....
"ummi ....eimannn rindu la ngan abg , bila yer abg nak balikkkk....bila abg nak tinggal ngan kita.....

ada jugak soalan....
"ummi ... eiman sekolah sorang2 jer...kawan2 eiman ada adik.... ada abg...ada kakak...." waduhhhhh ummi nak jawap apa.....

kadang tue soalan dia...
"ummi bila perutttt ummi nak macam mak lang.... mak langgg kan kata nanti Yaya ada adikkkk....eiman bila nak ada adikkkk...ummi makan la banyak2 , nanti perut ummi boleh besar macam mak lang.....mak lang asyik byk jer baby dia.... ada Mia...ada Yaya... Danish ramaikan adik beradik dia...." huhuhuuuuuu Ya Allah kau berikanla anakku Wardina nie seorg adik....

Agaknya dia ingat kalau makan byk2 boleh kuar baby kot..... buncit macam walid dia....
walid tue buncit lain..mak lang buncit lainnnn....
 

1 comment:

rosnita zulkifli said...

hahahha...lawak la ayat terakhir tu..sempat jugak umi kenakan walid...apa-apa pun selamat mencuba dpt bby tahun 2015 ni..