Tuesday, January 13, 2015

KPI 2015



wah wah wah..... ber KPI KPI bagai kan ko ummi wardina....yelah awal tahun nie macam - macam plan untuk dicapai tahun 2015 nie. Adakah ianya hanya perancangan ? bak kata angan2 tahi ayam...hehehe insyaallah , kalau ada usaha ..semoga semuanya dipermudahkan dan dimurahkan rezeki olehNya.

1) Plan untuk bercuti-cuti panjang ditahun 2015 nie, ummi kena pikir-pikir 2000kali.... macam2 kene fikir. Terutamanya dari segi kewangan, kena budget awal2 supaya senang. Jangan nanti ko makan pasir pulak hehe. Tapi itu ummi tak risau sangat, kalau ada rezeki inshaallah. tapi nak naik kapal terbang tue...adoiiiii huhuhuhu fobia la...biarla rasa fobia nie redha sikit. Fobia naik kapal terbang ke Beijing pun masih tak hilang, dengan lagi 2 3 kes yang berlaku lepas dari bercuti ke Beijing tue.... dengan hilang yer , kena tembak yer, dengan terhempas yer... waduh.... Kita  letak lain dulu cuti2 yang kena naik kapal nie.

2) Alhamdullillah , angan2 ditahun 2014 untuk tinggal dirumah yang tak perlu naik lif telah tercapai. So untuk tahun 2015 angan2 untuk mencantikkan rumah tue plak... hehehe. Benda yang paling paling nak ubah nanti pintu sliding door . Ummi nak ubah ianya jadi Folding door plak...baru cantik dan menarik. Kita buat budget nanti, tgh survey2 harga. Hope folding door nie kena ikut citarasa dan pilihan ummi. Karang tetiba jer walid suruh org dtg pasang, dia dah uruskan semua, pastu bila dah siap ummi tgk dan terima dgn redha jer la. Sebab kadang2 pilihan dan citarasa ummi dan walid adalah sgt berbeza.

3) Ini dari setahun ke setahun dah plan, tapi masih tidak diizinkan lagi untuk kesana... hopefully kali ini diizinkan dan rasa fobia akan hilang dengan tetiba. Inshaallah.

4) Semoga rezeki untuk nak bagi wardina adik tahun ini dimurahkan.... sob sob sob. Kadang org tak faham situasi ummi.... Soalan ditujukan tue macam senang jer kan nak bagi jawapan....choi betul la.... ehmmm inshaallah korang doakan la untuk ummi sama. Janganla nak kata macam2, macam nak ada baby tue semudah macam nak beli barang2 kat Giant jer..... Setiap manusia tue tak sama yer.... korang kena bersyukur dikurniakan anak berderet deret. Pastu jangan nak samakan keadaan ko ngan keadaan ummi nie...pls la understand. 

ok 4 perkara nie jer dulu ummi listkan untuk KPI 2015 nie... kita tgk Q1 nie ada yg tercapai tak...hehehe

 

No comments: