Wednesday, January 5, 2011

G.E.R.A.M Vs S.A.B.A.R

"Sy tgh marah dgn seseorg...tapi entah la...ambil masa tuk maafkan n terima dia....sy nak cakap pegi mampos la ko pompuan".....ini kata2 org tgh marahhhhhh....hahahaha...ambik dari petikan status FB....tgk tajuk tu...geram vs sabar...gila apo..., sabar tukan separuh dari imannnn.... sabar2 jugakkkkk...tapiiiiiiiii...ikssss susah nak cakap la....

kalau ada baca n3 b4 this ada tajuk MADU....so ada tahu sikit la alkisah yer kenapa sy geram....sy pompuan awak pun pompuan....sy boleh terima awak but kenapa bila sy tanya cara baik awak nak tinggikan nada suara bila bercakap...ton berlagak gila...adui macam muzik pulak aku story...nada , ton...:)
sy boleh terima dia selagi dia tak menimbulkan masalah pada kami...once ko buat hal aku akan bertindak untuk kebenaran...we all tak mau gaduh2 ...sy tau hidup kat dunia nie semua hanya pinjaman n perlu kongsi...sy akui...but ko dah kongsi tu n we all dah accept, ko tau la risoko dia dan duk diam2 jgn nak complain complain...ko dah rela nak bermadu..so ko tahu la risoko tuk bermadu...apsal ko nak kasi pening kepala ayah aku...ko sapa...kalau ko boleh ambik hati ayah aku, kenapa ko tak leh ambik hati mak n anak anak suami ko...bangjingan tul....nampak sgt ko hanya nak ayah aku n apa yg ada pada dia...helo pompuan aku dah kenal dgn ramai org termasuk yg jenis pompuan macam ko...kalu ko  tak layan ayah aku benda tak jadi tau...cakap ko macam tak der otak ....ko ingat ko cikgu ko pandai...pegi mampos...aku harap ko akan dapat pembalasan dia...yeee seblm nie aku boleh panggil ko makcik., aku cuma dgr apa mak aku cerita pasal ko...aku pujuk mak aku tuk terima semua nie...tapi bila ko dah melampau ,aku cuba tuk berani kan diri untuk bercakap dengan ko...aku harap ko tak seperti apa yg mak aku cerita...tapi sangkaan aku meleset...ko lebih sial dari apa mak aku cerita..... aku jadi sebak cara ko bercakap ngan anak haji eskat...aku bersyukur aku masih ada mak n ayah lagi...kalau aku hilang sabar n tak ingat mak ayah aku, aku akan bahasakan ko time tu jugak......sepaputnya ko ambik la hati mak n anak anak suami ko ..nie tidak ko macam nak cari pasalkan...ko tunggu...ko tunggu...masanya akan tiba untuk ko....kalu ko still macam nie...jgn harap bila time ayah aku tak der nanti..n jodah ko masih panjang lagi masa tu...jgn mimpi aku akan mengaku ko adalah sebahgn dr keluarga kami....go to the helll.......

No comments: