Thursday, July 16, 2009

Cuti2 di Pacitan, Solo

This entry dah lama nak letak but tak der kesempatan, last month aku, mak n abah, pak long, pak ngah n mak ngah telah pegi ker Pacitan, Solo. Tujuan ke sana adalah untuk menghadirikan diri ke jemputan sepupu abah yang telah membuat kenduri kahwin anak perempuan beliau....kiranya dua pupu aku la......aku n mak baru pertama kali kesana...abah tak yah kirala dah berkali2....kebetulan pula untuk menjenguk adik laki aku sekali yang telah dihantar belajar ke sana...sapa yang follow blog nie tahu la cerita dia...hahah

walaupun berbadan dua...cuti tetap cuti, hahahah...penat belakang kira...memang padat betul aktiviti kami...abah la juru pelancong we all...hahahaha, dikesempatan tu juga..jadual kami abah penuhi dengan lawatan ke umah sedara abah...dan abah tunjukkan tapak umah oyang aku....hahaha...macam tak percaya jer oyang aku dari sana....perjalanan ke sana menang menyeronokan, penat, adventure dan hha tak tahu nak gambarkan lagi....jauh gila perjalanan dia...sebenarnya tak la jauh pun kalau diikutkan..tetapi lalu gunung ganang, yang naik turun berliku2 membuatkan aku loya sekejap, almaklum la mak buyong kan..tapi degil tu...aku kuatkan jugak nak ikut...yer la aku pun nak jugak kenal sedara aku kan...alang2....pemandangan sepanjang perjalanan memang mengagumkan...masih segar mata memandang...pokok jati memang banyak kiri dan kanan jalan...patut la murah jati2 kat sini compare ngan dah dijual kat malaysia....

1 jam perjalanan sampai sudah ke umah sedara abah tu, nama tempat yg dituju tu Lorok (ikies betul ker aku eja nie)....unutk sampai di kg oyang aku tu kami telah melalui jalan pintas iaitu menyeberangi sungai...masa nie jgn cakap la...aku memang takut gila...aku ingatkan lalu jambatan upa2nya lalu kat air tu...huhuhu..mak tolong...aku ngan mak apa lagi menjeritla takut ...huhhuhauhaau...upa2 nya air tu tak lah dalam cuma nampak deras jer...dasar dia batu...kalau kat sini ambik ko...ada yg tak sampai keseberang kalau buat cam gitu....(tak sempat aku nak rakam gambar saat2 cemas aku ngan mak)...boleh adik, abah n maman Suwito gelakkan kami...huhuhu teruk betul la...org tgh takut dia gelak terbahak2....

Semua sedara kat sini memang ramah gila....terharu aku ngan layanan dia org...walaupun kehidupan dia tak macam kami di malaysia...tetapi meraka kaya ngan budi bahasa yang aku tak boleh nak dapat kat malaysia....terharu sungguh aku...aku ngan mak best kat sini pasal air dia...huuuuu...sejuk gila...air asli tu...air dari gunung...suka suki ko nak pakai banyak mana free of change.....aku apa lagi macam org tak pernah nampak air...hahahahah




( inie ah tapak umah oyang aku.....tinggal tapak jer...)



( mak ngan mak ngah.....kat belakang tu adalah sungai yg kita org lalu ngan kenderaan kita org...)




(nie pengantin dia....yg kat sebelah kiri tu adik dia.....)

nanti kita sambung lagi ek......tungguuuuuu....